Waves at the Kurhaus

Gevers Deynootplein 30 2586 CK Den Haag Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 25
|
31-704162636
6,4 /10
241 recensies

Over het restaurant Waves at the Kurhaus

Waves at the Kurhaus in Den Haag is een restaurant, bar en serre met het grootste terras van Scheveningen. Onze chef-kok schotelt u de heerlijkste gerechten voor, het uitzicht doet de rest. Waves organiseert geregeld speciale avonden. Bij mooi weer zal onze bartender de lekkerste cocktails voor u shaken aan de buitenbar en ontsteekt de chef de barbecue.

“Het in stand houden van de seizoenen is het in stand houden van het prachtige koksvak. En waar beleef je de seizoenen intenser dan aan de kust? Of het nou slecht of mooi weer is, het strand is altijd bijzonder. Ik ga aan deze strandbeleving iets toevoegen, en dat is smaak. Pure smaken, die passen bij het seizoen, liefst uit eigen land, zonder gefrutsel. Geen logischer plek om dat uit te voeren dan bij Waves.” - Chef-kok Waves at the Kurhaus

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 25
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 3 gangen, exclusief drank)

Drankprijzen

  • € 4,95
    Halve fles mineraalwater
  • € 5,75
    Glas wijn
  • € 29,95
    Fles wijn
  • € 11
    Glas champagne
  • € 65
    Fles champagne
  • € 3,75
    Koffie
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Waves at the Kurhaus

Hoe kom je er?

  • Openbaar vervoer
    Indien u met het openbaar vervoer van Den Haag Centraal Station naar Grand Hotel Amrâth Kurhaus komt, dan kunt u tram 9 of bus 22 naar het hotel nemen. Wanneer u via Den Haag Hollands Spoor reist, kunt u tram 1 of 9 nemen. U stapt voor de deur uit bij hal
  • : Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Openingstijden

Maandag t/m Donderdag
- Ontbijt 07:00 - 10:00
- Lunch 12:00 - 17:00
- Diner 18:00 - 22:00
- Bar 09:00 - 00:00
Vrijdag en Zaterdag
- Ontbijt 07:00 - 10:00
- Lunch 12:00 - 17:00
- Diner 18:00 - 22:00
- Bar 09:00 - 02:00

Services

6,4 /10
Alleen gasten die via TheFork hebben gereserveerd en hun reservering zijn nagekomen, kunnen een recensie plaatsen.
  • 10
    14
  • 9
    35
  • 8
    52
  • 7
    29
  • < 7
    112
Eten
6,6
Service
5,9
Decor
6,8
Prijs-kwaliteit
Precies goed
Geluidsniveau
Precies goed
Wachttijd
Redelijk
217/242 recensies

Jouw recensie over het restaurant Waves at the Kurhaus

Vanaf 18 februari 2019 kun je alleen een beoordeling schrijven als je via TheFork hebt gereserveerd en in dit restaurant hebt gegeten. De reservering kan gemaakt worden via de TheFork-app, website of via onze partnerwebsites en TheFork reserveringsmodule op de website van het restaurant.
M B.
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2019
  • Online gereserveerd
Goed
Jan H.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2019
  • Online gereserveerd
Goede bediening; lekkere gerechten; fraai uitzicht op zee.
Monica-reif .
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
De op de huid gebakken zal met botersaus, zuurkool en frites was prima. De ambiance is natuurlijk prachtig. De service was correct, maar mag met iets meer aandacht zijn, iets meer liefde voor het vak en de gasten.
Amy V.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
  • Online gereserveerd
We hebben heel lekker gegeten. De bediening was heel erg vriendelijk. We hadden gevraagd om een plaatsje aan het raam en die ook gekregen. Het uitzicht was mooi.
Ernst V.
Meesterproever
(19 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Gezellige 2de kerstdag in the Waves
het Kerstdiner in Waves at the Kurhaus was zeer de moeite waard. Het blijft toch een bijzondere plek het Kurhaus. Je voelt er de geschiedenis! En de Kurzaal blijft toch geweldig om te zien. Toen wij arriveerde zagen we dat de Kurzaal klaar stond voor naar wij begrepen het laatste concert in een reeks van Og3ne. Het zag er sfeervol uit en oude tijden herleefde. We namen vooraf een drankje aan de bar in afwachting van het Kerstdiner. Het was er gezellig druk omdat er op dat moment veel gasten genoten van een diner arrangement vooraf aan het concert. We werden even na 19.00 uur naar onze dinertafel gebracht. Je merkte dat de jonge frisse bedieningsploeg het op dat moment nog wel erg druk had met afronden van de Og3ne gasten en wij genoten inmiddels van een lekker glas bubbels. Het 5 gangen menu was verassend met en mix van traditionele gerechten (de Petit Marmite Henri IV) en een mooie tongfilet met een moderne twist. De bediening was attent en vriendelijk. Ook de gastvrouwen- en heren zijn mensen dus hier en daar liet men een klein steekje vallen maar al met al werd dat dubbel goedgemaakt door hun niet aflatende enthousiasme! We sloten af met een gezellig kerstdessert met heerlijke zoetigheden en verlieten voldaan het Kurhaus met op de achtergrond de laatste noten van Og3ne. Dank voor de gezellige avond en we komen snel terug!
George K.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
8
Service
2
Decor
2
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Dit was de 10e keer dat wij (4 alleenstaanden) een gezellig Kerstdiner wilden beleven, iets dat de afgelopen negen keer uitstekend gelukt is bij o.a. Hofstede Meerzicht en Hoeve Kromwijk in Zoetermeer en Hotel Des Indes.
Deze keer stond het Kurhaus als echt Haags icoon op het programma en de verwachtingen waren uiteraard hoog.
Welnu, de ellende begon al bij de ontvangst toen er enige onenigheid bij het personeel bleek te zijn omtrent de garderobe. De begane grond verwees ons naar het restaurant, terwijl we van het personeel begrepen dat het restaurant mensen weer terugstuurden. Het restaurant bleek inderdaad geen garderobe te hebben, maar een inderhaast aangesleept kledingrek.
In een rij stonden we te wachten om in te checken bij het restaurant, een procedure die langzaam en inefficiënt verliep. De man die de naam controleerde op de lijst moest vervolgens zelf de gasten naar hun plaats brengen, waarna hij aan de volgende kon beginnen.
In een herinneringsmailtje van de avond ervoor stond: Graag willen wij u vragen om uw aankomsttijd zo goed mogelijk te respecteren zodat wij u in de beste omstandigheden kunnen ontvangen. Wij waren dus exact op tijd (19.00 uur) aanwezig. We hadden echter gerust een uur later kunnen komen, want pas om 19.50 begon er zich wat activiteit rondom onze tafel te ontwikkelen.
In het deel van het restaurant waar wij zaten, was geen enkele kerstversiering aanwezig. In een gemiddelde snackbar is het rond deze tijd een stuk gezelliger.
De serveerster kwam vragen wat we wilde drinken. Wij meldden dat we gebruik wilden maken van het aangeboden wijnarrangement. Het meisje had geen idee, waar we het over hadden. Gelukkig had ik thuis het menu van de website geprint en meegenomen, zodat ik haar kon laten zien wat we bedoelden.
Pas bij de tweede gang kwam de eerste wijn ter tafel. Vreemd eigenlijk, dat het een menu van vijf gangen was en een wijnarrangement van vier gangen.
Toen bij de tweede gang de eerste wijn werd ingeschonken, bleken er nog maar 2 glazen in de fles te zitten. Na tien minuten informeerden wij waar de inhoud van de overige twee glazen bleef, waarop wij kregen te horen dat men bezig was met het openen van een fles (wij stelden ons beelden voor van een commissie die zich over de fles aan het buigen was en volop in overleg over de wijze van openen).
Bij derde gang kwam dezelfde wijn als bij de tweede gang, dus blijkbaar is bij de Petit Marmite Henri IV dezelfde wijn passend als bij de tongfilet. Toen wij daarnaar informeerde, kwam een wat vaag antwoord.
Opmerkelijk was ook dat noch bij de gangen van het menu, noch bij de wijnen enige toelichting werd verstrekt van het gebodene. Het werd ons gewoon voorgeschoteld, soms zelfs vergezeld van een “alstublieft”, meestal zonder iets te zeggen .
De eerste gang (langoustine) was lekker, maar iets te laat uit de koelkast gehaald.
Bij de tweede gang kregen we iets op het bord dat leek op een amuse, maar achteraf de Petit Marmite Henri IV bleek te zijn. Daar we niet wisten wat er met voormelde term bedoeld werd (blijkbaar een gebrek in onze opvoeding) heb ik ter plekke even op internet naar informatie gezocht. Toen bleek mij dat er nog een bouillon overheen moest en inderdaad na een kleine tien minuten kwam er iemand langs om deze in te schenken (gelukkig maar dat we het niet als amuse genuttigd hadden; overigens hebben wij bij onze kerstdiners altijd enkele amuses gehad).
Toen ik vervolgens op zoek ging naar een toilet, bleek die bereikbaar via een voor mij onbegaanbare wenteltrap. Ik werd bij navraag verwezen naar een toilet op de begane grond, die ik na enig zoeken gevonden heb. Op het toilet bleek plotseling het licht uit te vallen en was door het gebruikelijke armgezwaai naar een sensor niet meer aan te krijgen. Aan stemmen buiten het toilet te horen bleek het een korte storing te zijn. Erg vervelend om in het donker een insuline-injectie in te stellen. Op de terugweg kon ik het restaurant niet meer terugvinden, want de eerder gebruikte toegang bleek op slot. Toen ik om hulp vroeg bij de toegang tot de concertzaal, ging een vriendelijke medewerker met mij mee om de weg te wijzen en de deur te openen. Hij vond het zelf ook merkwaardig dat het restaurant niet over een toiletvoorziening op de etage beschikte.
De derde en vierde gang waren uitstekend, een enkel hertfiletje was wat taai, maar dat kan gebeuren.
De vierde gang, het dessert, was uitstekend, maar werd geleverd met een lepeltje. Het gebodene had echter meer behoefte aan een mes en vork. De bijpassende wijn was o.i. niet passend, maar dat zal een kwestie van smaak zijn.
De koffie na afloop was erg kaal, alleen koffie. Een koekje of zoiets zou niet misstaan hebben.
Terugziend op 10 jaar kerstdiners was dit verreweg de slechtste ervaring. Geen moment hebben we gastvrijheid ondervonden, van enige kerstsfeer was geen sprake, kortom een vrijwel totale mislukking. Ik zou de chef en zijn keukenbrigade adviseren ergens anders te gaan werken, want hun goede resultaten werden volledig teniet gedaan door de ambiance en wanprestatie in de dinerzaal.
Na afloop hebben wij op vriendelijke wijze nog een en ander aangekaart bij het personeel, waarop men reageerde dit in de evaluatie te gaan bespreken (zo zou ik als dooddoener ook reageren). Ikzelf heb het idee, dat er vanuit de leiding van het restaurant totaal geen overleg is geweest en dat deze leiding volstrekt incompetent is.
Aanvankelijk was ik ook van plan met een herenlunchclub van oud-collegae (15 man) de lunch te komen gebruiken in het Kurhaus, maar dat plan heb ik nu laten vallen. Sterker nog, na deze ervaring kom ik nooit meer terug naar het Kurhaus.
Ik zal deze impressie ook delen met mijn relaties, zowel persoonlijk als via sociale media, alsmede via recensiesites.
Namens mijn gezelschap,
G.A. Koeze
Richard K.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
3 /10
Eten
2
Service
4
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Een dinerarrangement geboekt voor het kerstconcert van o’gene in kurhaus. Helaas viel dit erg tegen. Doordat ik geen vis lust, kreeg ik als voorgerecht een quinoa salade met weinig vulling. Wat een afgang...Meeste borden gingen met meerendeel van de salade terug naar de keuken. Hoofdgerecht hertenbiefstuk. Te ver doorgebakken waardoor je een leversmaak kreeg. Meerdere borden werden niet leeg gegeten. Ober vroeg aan de klanten of het smaakte en daarbij hadden wij, maar ook andere gasten aangegeven dat het niet lekker was. Hier werd niets mee gedaan. Bij het arrangement stond beschreven mooie bijpassende wijnen. Helaas kon je het arrangement maar uit 1 rode en 1 witte wijn kiezen. Tafeltjes stonden op elkaar zodat je met het gesprek van de buren kon meeluisteren.
Al met al was het arrangement absoluut geen aanrader voor 65 euro.. we hadden er toch zeker meer van verwacht van het Kurhaus.
Femke P.
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
8
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2018
  • Online gereserveerd
we kregen een prachtig tafeltje aan het raam met uitzicht over de boulevard met kerstverlichting. Het diner was heerlijk en de bediening snel, vriendelijk en ontspannen. Mijn dochter en ik hebben genoten!
Bianca A.
Expertproever
(5 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
  • Online gereserveerd
Heerlijk gegeten,supervriendelijke bediening
Hetty E.
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2018
  • Online gereserveerd
Heerlijk 3 gangen diner gehad , fijne gezellige bediening lekkere prosecco en super mooi opgemaakt toetje. Complimenten aan de kok en de bediening????????
Annette V.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
4,5 /10
Eten
4
Service
6
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
  • Online gereserveerd
Jammer dat je een keuze menu krijgt aangeboden in een arrangement en dan je dan veel bij moet betalen .
Als je de prijzen vergelijkt met de menu kaart zijn sommige gerechten zelfs goedkopen en dien je wel bij te betalen, erg vreemd. Kosten voor een glas Normale Rose 6,50 is erg aan de hoge kant.
Een salade met een krop sla ipv sla blaadjes ziet er niet gezellig uit, Ik heb voor dat geld wel eens lekkerder gegeten.....
B. B.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2018
  • Online gereserveerd
De reservering via Iens was echter niet bekend. Dat komt wel vaker voor volgens de gastvrouw. Het is dat het rustig was waardoor we gewoon plaats mochten nemen.
Mirjam V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
2 /10
Eten
2
Service
2
Decor
2
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
  • Online gereserveerd
Waves is het Kurhaus onwaardig.
Het eten (wildmenu) is niet restaurantwaardig. Zolang hier geen leiding wordt gegeven, blijft de service ondermaats, ben ik bang. Dit verwacht je écht niet bij een accommodatie als het Kurhaus Hier is mangement, zichtbare leiding nodig, een visitekaartje die niet de schuld bij de, jonge, trainees legt. Of op hen schelden als zij hun best doen voor de gasten.
De, zeer voor het vak geschikte, jongedame, deed haar best de wachttijd op het hoofdgerecht van 5 kwartier goed te praten.
Net als de kwaliteit van het voorgerecht, uit een pakje en kant en klaar uit de koeling.
Bij haar poging tot navraag over onze duidelijk opgewarmde maaltijd, om te beginnen in eerste instantie al niet vers bereid, werd zij uitgescholden door zowel kok als manager.
Wij vertrokken met een teleurgesteld en met lege maag.
Frederiek M.
Meesterproever
(12 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
8
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
  • Online gereserveerd
lekker eten en erg fijn dat de keuken op verzoek een heel mooi alternatief dessert prepareerde.
Martine V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
2 /10
Eten
2
Service
2
Decor
2
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Serieus slecht. Ongezellige ambiance. Vergeetachtige ober. Niet gare ravioli, doorbakken hertenbiefstuk. Prijs-kwaliteit volledig uit balans. Hoge pretenties maar die worden totaal niet waar gemaakt. Jammer dat dit HET restaurant van dat ooit zo (culinair) hoogwaardige Kurhaus is. Bezint eer gij begint Amrath!!! Liever de pijlen op een andere restauratier....
Angela K.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
  • Online gereserveerd
NVT
Heleenrijsdijk .
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
3,5 /10
Eten
2
Service
6
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Op zondagmiddag met familie geluncht in het Kurhaus. Ik had een vissalade genomen waar ik hoge verwachtingen van had! Je eet in het Kurhaus ,in Scheveningen en de salade is 16.50 euro dus.......Nee het viel vies tegen!! Zaten een paar waterige garnalen in ,uitgedroogde mosselen en een piep klein stukje zalm .Er zouden tomaten in zitten ,er zat wel geteld 1 mini tomaatje in. Het lag op een bedje van een paar zuur smakende slablaadjes! Dit had ,naar mijn idee ,beter gekund en zeker voor deze prijs!
Thomas R.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
  • Online gereserveerd
Mooi uitzicht aan het raam, goede bediening en lekkere High tea
Peter J.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
  • Online gereserveerd
Uitstekend diner, prettige en nette bediening in een rustige en sfeervolle ambiance. Uitzicht op zee is prachtig.
J.T. G.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
8
Service
2
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
  • Online gereserveerd
Na een eerdere zeer positieve ervaring 5 dagen geleden, waarbij helaas twee van onze vrienden op het laatste moment moesten afhaken, hadden we vandaag voor een reprise geboekt. Hoewel we op het terras werden verrast door een paar korte buitjes, zaten we onder de grote parasols voldoende droog bij een aangename temperatuur na een zeer warme week. De lunchgerechten waren prima, hoewel een bestelde uitsmijter moest worden vervangen door een ander gerecht omdat de eieren op waren. De domper was de zeer slechte service. We kregen snel een eerste drankje, maar daarna moesten we een half uur op de beloofde menukaarten wachten, die we pas na herhaald vragen kregen. Opnieuw lang wachten op de bestelde sandwiches, waarna er niemand meer naar ons omkeek. De dames van de bediening stonden bij voorkeur met de rug naar het terras bij de counter. En als we eindelijk hun aandacht hadden om bv. koffie bij te bestellen zeiden ze dat ze er zo aan kwamen en bleven vervolgens weer weg. Totaal anders dan bij het eerste bezoek.
TheFork maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren, de prestaties van de sites te meten en de retargeting van advertenties te regelen. Door de site te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie of verander je instellingen.