Van der Valk Hotel Nieuwerkerk

Parallelweg Zuid 185 2914 LE Nieuwerkerk aan den IJssel Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 31
|
31-180321103
7,6 /10
52 recensies

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 31
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 3 gangen, exclusief drank)
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Van der Valk Hotel Nieuwerkerk

Hoe kom je er?

  • : Gratis parkeren in de buurt

Openingstijden

Maandag t/m Zondag 09:00 - 22:00

Services

7,6 /10
Alleen gasten die via TheFork hebben gereserveerd en hun reservering zijn nagekomen, kunnen een recensie plaatsen.
  • 10
    3
  • 9
    7
  • 8
    10
  • 7
    14
  • < 7
    18
Eten
7,9
Service
7
Decor
7,6
Prijs-kwaliteit
Redelijk
Geluidsniveau
Precies goed
Wachttijd
Redelijk
52/52 recensies

Jouw recensie over het restaurant Van der Valk Hotel Nieuwerkerk

Vanaf 18 februari 2019 kun je alleen een beoordeling schrijven als je via TheFork hebt gereserveerd en in dit restaurant hebt gegeten. De reservering kan gemaakt worden via de TheFork-app, website of via onze partnerwebsites en TheFork reserveringsmodule op de website van het restaurant.
Mstevenaart S.
Meesterproever
(53 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2019
Vandaag met 4 personen wezen lunchen. We hadden het live cooking lunchbuffet gereserveerd. All-in € 18 p.p. Geen geld voor wat er aan mogelijkheden werd gepresenteerd. Heerlijk en voor ieder wat wils en zo vaak je maar wilt. Alert en vriendelijk personeel. Tafel is steeds afgeruimd als je terugkomt van een nieuwe ronde. Zéker voor herhaling vatbaar. Aanbevolen. Alleen jammer dat er 2 vette auto's stonden geparkeerd op de invalidenparkeerplaats (zonder invalidenkaart) en dat de tafels ver van de buffetten stonden, want de andere tafels "waren al gedekt voor het avonddiner". Ik moest dus steeds ver lopen om bij het buffet te komen. 2 puntjes van aandacht dus voor het management.
Adri S.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
8
Service
2
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2019
We bespreken voor 25 personen en verzoeken (tot 3x) voor 9 gezinnen een aparte rekening te krijgen. Daar wordt steeds 'ja' op gezegd, het kan. Maar aan het begin van het diner blijkt het opeens niet te kunnen. In plaats daarvan geeft de ene serveerster ons 9 nummers, terwijl een andere serveerster ons allemaal een A4 met pen geeft met het verzoek ZELF bij te gaan houden wat we bestellen. Zonder een verklaring. We zien het hoofdschuddend aan. Er wordt gelachen om de knulligheid. De sfeer is goed, het eten is goed, maar de service is slecht: er is geen enkele leiding. Een dame die de soep rondbrengt, brengt het terug naar de keuken als iemand niet snel genoeg reageert. We moeten 10 tot 15 minuten op een drankje wachten, terwijl het personeel achter de bar gezellig met elkaar keuvelt. Een paar mensen vergeten blijkbaar wat ze precies besteld hebben, zodat de persoon die het laatst betaalt verneemt dat er nog 28 euro open is blijven staan. Valk zelf neemt dus 0,0 verantwoording, alle verantwoording leggen ze bij de klant. Valk zelf meldt ons later dat ze een tafel met 25 personen niet door 9 kunnen delen. Uhh meneer, ik heb vooraf 3x vernomen dat het wél kan!? Niet dus! Onze klachten worden aangehoord, maar de antwoorden overtuigen geenszins. We komen hier dus niet meer terug.
Jacqueline B.
Expertproever
(7 recensies)
Gemiddelde cijfer
2,5 /10
Eten
2
Service
2
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2019
Wat een teleurstellende ervaring. Wij eten regelmatig hier, nu al een tijdje niet geweest. Vooraf had ik de biet met geitenkaascreme, dat was erg lekker, de zachte creme met de een kanpperige bietenkoek en een soort bietencompot smaakte subliem. Dat beloofde meer :). Hierna had ik de visselectie met safraanrijst. De safraanrijst was wel geel maar smaakte naar te zoute bouillon met wijn. De smaak van safraan heb ik niet terug kunnen vinden. De tonijn was gortdroog en was niet te eten. De overige vis was iets beter, de saus smaakte naar keeftesoep uit pot en daar hou ik niet van. Toen ik mijn beklag deed bij de uiterst vriendelijke serveerster kwam de gastheerober. Hij gaf aan dat er al meer klachten waren geweest over de tonijn en vroeg of hij mijn bord mee mocht nemen naar de keuken. Mijn bord, waarvan maar een paar happen waren gegeten, verdween naar de keuken. Toen de ober terug kwam(zonder bord) vroeg hij of ik een nieuw stukje tonijn of een toetje wilde. Aangezien ik weinig vertrouwen had in de “visvaardigeden” van de chef koos ik voor een toetje. De rest van de tijd heb ik me getroost met toast van mijn tafelgenoten en wat bloemkool en een enkel patatje. Als toetje nam ik de cheescake want ik had immers nog stevige trek. De cheescake was inderdaad enorm en lag zwaar op de maag, dus gelukkig ging ik niet met honger naar huis. Toen de rekening kwam stond hier het menu van de visselectie a 23 euro gewoon op. De cheescake a 8,50 niet. Toen ik verhaal haalde bij de ober gaf deze aan dat ik mijn bord toch haast leeg had gegeten ? Op mijn ontkenning mocht ik kiezen het toetje betalen of het hoofdmenu! Wat een pietluttigheid zeg, je zou verwachten dat je het hoofdmenu niet hoeft te betalen en uit coulance een toetje kreeg. Ik zou me kapotschamen als ik zoiets serveerde en alles doen om het goed te maken. Maar niks daarvan, bij vander valk is kennelijk de klanttevredenheid niet zo belangrijk als de centen. Wat een leuke verjaardag voor mijn zoon had moeten worden is dankzij deze teleurstellende service een sof geworden!
Willem H.
Meesterproever
(132 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
Op 1e Kerstdag hier gaan brunchen. Het eten zag er goed uit. Personeel erg vriendelijk. Jammer dat je toch mensen ziet langs lopen met overladen borden terwijl je ruim de tijd hebt om te halen.
Zodra je iets nieuws gaat halen, waren bij terugkomst netjes de vuile borden en bestek weer weg gehaald.
Super 1e Kerst gehad bij Van der Valk Nieuwerkerk.
Marcel A.
Expertproever
(5 recensies)
Gemiddelde cijfer
5,5 /10
Eten
6
Service
4
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2018
Het begon goed... aan het einde ging het mis bij het afrekenen. Rekening stond niet in het systeem, grote verwarring bij de bediening. In zakelijk gezelschap begon ik me meer en meer ongemakkelijk te voelen bij de toestand. Na 5 minuten wachten (......) heb ik eerlijk laten weten het niet zo fijn te vinden om zo lang te moeten wachten bij het afrekenen. Daarop kreeg ik een wat geërgerde hulpeloze blik terug en weinig begrip, zij konden er toch ook niets aan doen was het antwoord. Na ruim 10 minuten wachten kwam er een bonnetje uit, zonder specificatie, (daar zal mijn accountant blij mee zijn...).
Leef je nou gewoon eens even in in plaats van allemaal redenen te geven waarom iets fout loopt. Dan voelt het heel anders aan. Irritatie is nog steeds niet weg en op deze manier schrijf ik het maar van me af, zo :)
Christiaan F.
Meesterproever
(56 recensies)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
8
Service
6
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Lekker gegeten van het 3 gangen menu. Bediening was erg vriendelijk en snel. Wel jammer dat er bij het hoofdgerecht geen groente werdt geserveerd, alleen één bakje sla voor met z’n tweeën.
Willem H.
Meesterproever
(132 recensies)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
8
Service
4
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2018
1 September met 8 volwassenen en 2 kinderen een verjaardag feest.
Het was rond 18 uur niet zo dat je denk de zaak zit vol. Toch moesten we erg lang wachten tussen het voor en hoofdgerecht. Zeker 45 minuten.


Er werd door de manager aangegeven dat er iets niet goed is gegaan met de organisatie. We kregen het rondje drank van de zaak, dat is wel netjes.
Willem H.
Meesterproever
(132 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Op 4 augustus zijn we hier met twee personen gaan eten. Met mooi weer eten buiten in de tuin is altijd een beter gevoel. We hadden gereserveerd en mochten buiten een tafel uit zoeken. We hebben dit keer geen voorgerecht genomen, maar gewoon weer eens een schnitzel. Het was een flink stuk vlees. Daartegen waren de schaaltjes met patat en salade karig. Verder geen andere groenten erbij. De manager die kwam vragen of het smaakte gaf ik aan dat ik de warme groente miste. Er kwam een hele uitleg waarom, maar in de zomer alleen salade en in de winter warme groenten. Je kan zoveel bij bestellen als je wilt.
Het toetje appel viel wat tegen, het toetje aardbei was voortreffelijk.
De kaart is niet zo uitgebreid meer. Veel aparte vlees /vissoorten op de kaart.
Soms duurde het wel lang voor men de lege borden op haalde.
Verder allemaal vriendelijk. Niet meer het restaurant waar we heen gaan omdat de kaart zo klein is geworden en je haast geen normale dingen meer kan bestellen.
Sabrina F.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
4,5 /10
Eten
2
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Vandaag bij Van der Valk Nieuwerkerk gegeten, we vonden het teleurstellend, normaal zijn we bij de meeste Van der Valken geweest en is altijd heel goed, maar hier komen we zeker niet meer terug. Mijn man kreeg maiskip, die niet helemaal goed doorbakken was, geen smaak, en het was te weinig mijn Moeder en ik kregen schnitzels en daar zat ook helemaal geen smaak aan, was heel nattig ipv krokant, patat was erg lauw en slap. Trouwens de drankjes duurde ook veel te lang tot wij wat kregen.
Jeanetty P.
Expertproever
(6 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
6
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Gisteren hier met zijn zessen voor moederdag gegeten. Bier tappen dat kunnen ze niet want van een schuimkraag hebben ze nog nooit gehoord. Komt het hoofdgerecht op tafel dan blijkt dat twee gerechten koud uitgeserveerd worden. Allebei de biefstukken plus garnituur op het borden was koud. Wij kregen achteraf te horen dat de warmhoudlampen misschien kapot waren. De twee borden werden weggehaald maar het duurde veel te lang eer er nieuwe werden uitgeserveerd, de rest aan tafel was toen al uitgegeten. Ook de andere hoofdgerechten waren jammer genoeg niet echt warm te noemen. De sliptongetjes waren volgens mij weggeslipt want vis zat er bijn niet aan. Al met al is deze van der Valk niet voor herhaling vatbaar.
Ben V.
Meesterproever
(74 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Uitstekende keuken en bediening en vooral het terras is een heerlijke plek om te vertoeven. Prachtige en rustige tuin met voldoende plekken om zowel in de zon als in de schaduw te genieten van een uitstekende asperges 3 gangen diner met een heerlijk flesje wijn.
Ben V.
Meesterproever
(74 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Met de familie hier op tweede Paasavond weer eens een verjaardag gevierd. Vriendelijke brigade die je al bij ontvangst staat op te wachten en je naar de gerserveerde tafel brengt. De leuke gastvrouw geeft een duidelijke uitleg van het concept om de avond te starten. Zeer ruime keuze qua buffetten. Voor elk wat wils. Het life wokken is erg lekker. Probeer zeker de ossenhaaspuntjes...... die zijn botermals. Ook een mooie keuze visgerechten en een uitgebreid dessertbuffet. Het is vrij grootschalig, terwijl het bij de buffeteilanden niet echt hinderlijk druk is. Gemoedelijke sfeer en de gerechten worden goed bijgevuld. Wij vonden het een zeer geslaagd familie-uitje.
Lin K.
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
4,5 /10
Eten
4
Service
4
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Het eten is ronduit slecht ! Een ontdooide gekneusde tbone met een vieze donkere jus wat niet naar knoflook smaakte de gergrilde groenten smaakte zuur en de aubergine was grijs de paprika kwam uit een pot en de diepvries bonen en bloemkool waren ook niet lekker . 2 dag roomservice besteld de Rotterdamse burger een flauwe burger met een beetje verlepte ijsbergsla en plak oudekaas echt teleurgesteld in van der valk dut kan 10 x beter met zulke eenvoudige gerechten .
Willem H.
Meesterproever
(132 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
2
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Mijn moeder werd 90 jaar. Aangegeven dat we met 10 personen en een kind van 14 maanden waarvan twee rolstoelen kwamen. Er was een ronde tafel gereserveerd. Eerst kregen we een ronde tafel voor 7 personen. Aangegeven dat we echt voor meer personen hadden gereserveerd. We werden verkast naar een grotere ronde tafel. Daar konden de rolstoelen niet onder. Vrij logisch als je hierover nadenkt. Mijn moeder was aan het revalideren (heup gebroken) en had een speciale rolstoel. Een rolstoel is eenmaal breder dan een stoel en steekt uit voor de voeten. Toen werd heel snel een lange tafel klaar gemaakt precies voor de open deuren naar de tuin toe. Weer alle drankjes verhuizen, weer de rolstoelen verplaatsen. Eenmaal plaats genomen zaten we precies in de tocht van de open deur van de hoofd ingang en de open deur naar de tuin toe. Gevraagd of de tuindeur dicht kan. Dat kon niet want er zaten buiten nog mensen en de bediening moet naar buiten kunnen lopen. Toen aangegeven dat we een andere tafel wilde. Ineens konden de deuren wel op een kier. Slechte service. (vandaar een zeer teleurstellend gegeven. Tevens lang wachten op het eten en de lege flesjes en glazen werden niet afgeruimd. Iets wat we niet gewend zijn van deze Valk.
Willem H.
Meesterproever
(132 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Op 1e Paasdag met 3 personen naar de Valk in Nieuwerkerk gegaan. Bewust niet de Paasbrunch genomen, daar wij liever blijven zitten dan heen en weer te lopen.
Er was net weer een nieuwe kaart gemaakt. Heerlijke keuzes uit asperges.
Vooraf heerlijke asperges met ham, hoofdgerecht zalm met asperges en het toetje was ook weer heerlijk.
De sfeer blijft altijd goed.
We zijn geholpen door een heel aardige jonge dame die gaat stoppen bij de Valk, op haar opleiding als arts te volgen en dan stage in het ziekenhuis moet gaan lopen.
Hier verliest deze valk een hele goede serveerster die mee denkt en heel vriendelijk is.


Het was weer top eten. Compliment aan de kok.
Natascha K.
Expertproever
(6 recensies)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
6
Service
2
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Slechte service !! Wij zijn met familie wezen eten de bediening bied een extra bord aan en zet dit vervolgens op de rekening ! Als de manager komt stelt hij zichzelf niet voor begint een verhaal over zichzelf en komt niet met een opposing !!! Erg ombeschoft daarom komen Wij niet meer !
Willem H.
Meesterproever
(132 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
8
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
1e Kerstdag gegeten in Hotel Nieuwerkerk. Zoals altijd waren de bedienden weer erg vriendelijk en werd er hard gewerkt. Het eten was voortreffelijk. Deze valk heeft zich altijd iets afzijdig gehouden van de standaard kaart waarvan de keten bekend is geworden. Gelukkig zijn er steeds meer van der Valk restaurants die een echt restaurant worden. Waar je ook keek, er was wel een kerstboom, kerstversiering. Er is goed hun best gedaan om het Kerstgevoel te geven. We gaan hier vaker heen om even een hapje te doen. Als het kan in de mooie tuin.
Sylvana K.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Gezellige avond gehad met de hele familie op eerste Kerstdag. Leuke sfeer en al met al lekker gegeten. Jammer dat de gaarheid van het vlees niet gekozen kon worden. Ook misten wij een beetje achtergrondmuziek.
Willem H.
Meesterproever
(132 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,3 /10
Eten
8
Service
9
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met z'n vijven (1 kleinkind van 3 maanden) heerlijk wezen eten bij de Valk.
het ontvangst was weer uiterst vriendelijk zoals we gewend zijn. Er was een mooie plek voor on gereserveerd waar de kinderwagen kon staan, zodat het personeel er geen last van had en moeder haar zoon goed in de gaten kon houden.
We zijn dit keer gegaan voor 4 maal het 3 gangen menu.
De carpaccio vooraf, daarna allemaal de Angus biefstuk en als laatste 3x dame blanche andersom (chocolade ijs met een witte saus) en 1x aardbeien met vanille ijs. Bij het eten nog de drankjes en na koffie en thee.

De fles voor de baby werd netjes opgewarmd in de keuken.

We zijn heel vriendelijk geholpen en daar waar nodig konden we nog wat bij bestellen van groenten en gebakken aardappel en friet.
Marc W.
Meesterproever
(63 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,3 /10
Eten
8
Service
6
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het Live-cooking concept waar we met name bij vd Valk Maastricht en vd Valk Houten zeer enthousiast over zijn hebben we geprobeerd bij vd Valk Hotel Nieuwerkerk. Keurige ontvangst, leuke entourage en beslist vriendelijke jonge bediening die verschrikkelijk haar best doet om orders op te nemen en alles snel op de tafels te krijgen... en daar gaat het helaas mis. Vanwege de drukte hebben ze totaal geen overzicht meer, worden lege borden en glazen niet meer afgeruimd en kan het lang duren voordat je een bestelling kunt doorgeven. Logisch gevolg is dat gasten gaan roepen en uiteindelijk zelf naar de bar lopen. Ondanks dat je het de bediening niet eens kwalijk kunt nemen bieden ze wel steeds hun excuses aan.

Waar is de manager die dit soort zaken tijdig in goede banen kan leiden ?

Het diverse gerechten waren keurig verzorgd, goed van smaak en ,ondanks dat het veel kleinschaliger is dan op andere locaties, een ruim en gevarieerd aanbod.
TheFork maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren, de prestaties van de sites te meten en de retargeting van advertenties te regelen. Door de site te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie of verander je instellingen.