Restaurant Rubens (Golden Tulip Hotel)

Schipholweg 3 2316 XB Leiden Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 28
|
31-714083500
8,4 /10
26 recensies

Over het restaurant Restaurant Rubens (Golden Tulip Hotel)

Net buiten het drukke centrum van Leiden vind je Restaurant Rubens. Tegenover Leiden Centraal en dus prima bereikbaar met openbaar vervoer. Maar natuurlijk ook met de auto of fiets. Heerlijk dineren en daarbij genieten van een bijpassende wijn. De uitgebreide wijnkaart biedt voor ieder wat wils. Dat geldt ook voor het diner: kies voor bijvoorbeeld het Rubens menu, vegetarische specialiteiten of een dagmenu met een dagelijks wisselend voor- en hoofdgerecht.

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 28
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 3 gangen, exclusief drank)

Drankprijzen

  • € 5,75
    Fles mineraalwater
  • € 4
    Glas wijn
  • € 21,5
    Fles wijn
  • € 2,25
    Koffie
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Restaurant Rubens (Golden Tulip Hotel)

Hoe kom je er?

  • Openbaar vervoer
    Het restaurant bevindt zich op een prachtige locatie in het centrum, tegenover het centraal station. Dus goed te bereiken per trein of bus.
  • : Gratis parkeren bij het restaurant.

Openingstijden

Maandag t/m Zaterdag
- Ontbijt 07.00 - 10.00 (zaterdag 7.30 - 11.30)
- Lunch vanaf 12.00 - 17.00
- Diner 18:00 - 21.30
- Bar tot 01:00
Het restaurant is op Zondag gesloten.

Services

Zeer goed
8,4 /10
Alleen gasten die via TheFork hebben gereserveerd en hun reservering zijn nagekomen, kunnen een recensie plaatsen.
  • 10
    6
  • 9
    4
  • 8
    15
  • 7
    1
  • < 7
    1
Eten
8,4
Service
8,4
Decor
8,3
Prijs-kwaliteit
Gunstig
Geluidsniveau
Precies goed
Wachttijd
Kort
11/27 recensies

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Rubens (Golden Tulip Hotel)

Vanaf 18 februari 2019 kun je alleen een beoordeling schrijven als je via TheFork hebt gereserveerd en in dit restaurant hebt gegeten. De reservering kan gemaakt worden via de TheFork-app, website of via onze partnerwebsites en TheFork reserveringsmodule op de website van het restaurant.
Marianne L.
Meesterproever
(20 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2019
  • Online gereserveerd
Op 27 juni heb ik met 2 vrienden gegeten bij restaurant Rubens, onderdeel van het Golden Tulip hotel. Het is een mooi, ruim opgezet restaurant. Wij kozen voor het menu Rubens. Voorgerecht was een vitello tonnato, die prima smaakte. Als hoofdgerecht een pasta met gegrilde kipfilet. Niets op aan te merken, maar ook niet heel bijzonder. Ten slotte een dessert bestaande uit een witte chocoladesoepje met ijs. Heel lekker. Vervolgens bestelden we alledrie een kopje koffie. Daarbij kregen we een schaaltje met stukjes boterkoek, nog wat lekkere dingen en een glaasje met iets van mousse. Van het huis dachten wij, want we hadden alleen koffie besteld. Tot de rekening kwam en er 3x café complet in rekening was gebracht. Desgevraagd deelde de (overigens hele aardige) bediening mee dat als er na een menu koffie wordt besteld standaard een café complet wordt geserveerd.
Advies voor het restaurant: als mensen gewoon een bakje koffie bestellen, geef ze dan gewoon wat ze vragen: een bakje koffie. Voor de rest prima!
Liesbeth B.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2019
  • Online gereserveerd
Vanavond heerlijk gegeten, alles was voortreffelijk
Joanne B.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
6
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2019
  • Online gereserveerd
Waarom gefrituurde inktvisringen bij hoofdgerecht met heilbot filet? Je serveert toch ook geen bitterballen bij hertevlees? De ‘brownie’ bestaat uit 4 dobbelsteen porties met wat ijs en caramel/appelstroop brokken waar je je tanden op breekt. Porties zijn erg klein. Spijt dat ik niet het (voordeliger geprijsd) drie gangen menu van mijn tafelgenote had gekozen. Personeel vriendelijk (witte sneakers niet erg professioneel) en inrichting mooi.
Walter D.
Expertproever
(8 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
  • Online gereserveerd
We zochten een restaurant in de buurt van het station van Leiden dat op maandag open was. Ook moest de kaart aantrekkelijk zijn. Rubens, in het 4* Golden Tulip hotel,, voldeed aan die voorwaarden. We waren met zijn vieren (twee gasten uit Noorwegen) en iedereen had lekker gegeten. De bediening was attent. Mijn vrouw wilde geen ijs bij het nagerecht en daar kwam een mousse voor in de plaats. De steak werd op verzoek medium-rare opgediend. De prijs-kwaliteit verhouding was goed. De menu's waren Bib Gourmand waardig. Zelf had ik een heerlijk een gazpacho, die aan tafel op het bord werd geschonken . Daarbij kleine groene asperges in tempura. Vegetarisch hoofdgerecht brie in tempura. Heerlijk. Na een gerecht met chocola en een sorbet van … kriekbier. Verrukkelijk. We bestelden koffie. Dat bleek koffie complet met allerlei lekkernijen.
Jacqueline V.
Expertproever
(8 recensies)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
4
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
  • Online gereserveerd
Arrangement Culinair weekend geboekt. Heel eenvoudig eten. Beslist niet culinair! Zo jammer als je weken van tevoren aangeeft lactosevrij, het bij aankomst in het hotel om 4 uur nog eens zegt en er dan om 7 uur achter komt dat ze er totaal niets mee gedaan hebben. Dat is gewoon ronduit slecht. Uiteindelijk hebben ze iets kunnen verzinnen, maar niks bijzonders. Hoofdgerecht varkensoester met een rosti rondje en patat met rucola. Dat noem ik echt niet culinair. Bovendien was het vlees taai en droog. Teruggestuurd. Ze hebben het netjes financieel gecompenseerd, dat moet gezegd, vriendelijk personeel. Maar wij komen om lekker te eten. En dat is niet gelukt.
Mark V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
  • Online gereserveerd
Heerlijk gegeten, vriendelijk en attent personeel. Zeker voor herhaling vatbaar.
Allen B.
Expertproever
(6 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Modern, maar traditioneel, zeer net restaurant. Fijne bediening en prima kwaliteit eten. De snelheid van opdienen was prettig. Niet te snel, maar in een prettig tempo.
Kristel V.
Meesterproever
(19 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
  • Online gereserveerd
Lekker gegeten, zeer goede en vriendelijke bediening! We voelde ons echt welkom!
Sieger Z.
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
6
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Bediening was goed. Kundig ook qua wijn- en kaaskennis. Preisoepje was goed, varkensoester was een beetje droog, supplementen waren goed. Kaasplankje was erg goed met een fijne port.
Martijn K.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Weekendje leiden, mooi restaurant in het golden tulip hotel. ( ver boven de standaard hotel restaurants ) Wij hadden beide het 3-gangen menu. De prijs kwaliteit verhouding was geweldig. 2 hele mooie gangen en als dessert de keuze uit een prachtig verzorgde kaastrolley of een surprise van de chef ( een proeverij van huisgemaakte desserts ) Bediening had veel verstand van het eten en een mooi wijnadvies. Aanrader dus!
Arjan M.
Meesterproever
(79 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Samen met mijn vader hier gegeten als onderdeel van ons verblijfsarrangement. Keurige, beetje zakelijk formele inrichting. Goede ontvangst en uitleg over menu. 3 gangen menu bestond uit brood met smeersel vooraf, tomatensoep (uit een pakje?), varkensoester (beetje bleek maar wel goed van smaak) met groentes, rosti en aardappels in room. Dessert was een trio van zoetigheden. Alles goed van smaak. Uitstekende, maar wel dure (6,75/glas) Chardonnay en lekker kopje koffie na. Bediening is formeel, alert en vriendelijk. Alert omdat mijn vader last heeft van tremor (trillende handen), dit werd opgemerkt door bediening waarop wijn in een whiskeyglas werd geschonken en gevraagd werd of de kok het vlees vast moest snijden. Top! De volgende ochtend werd bij het ontbijt nog vriendelijke gevraagd of mijn vader hulp nodig had bij het pakken van het ontbijtbuffet. Zo hoort het.
TheFork maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren, de prestaties van de sites te meten en de retargeting van advertenties te regelen. Door de site te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie of verander je instellingen.