Restaurant Loevestein

Trijehoek 9 8408 HA Lippenhuizen Nederland Kaart
31-513461504

Over het restaurant Restaurant Loevestein

Tussen het weelderige groen

Tussen de Friese metropolen Gorredijk en Lippenhuizen vind je Restaurant Loevestein. In een prachtige bosrijke omgeving geniet je hier van eerlijke en duurzame gerechten. Maak een mooie fiets- of wandeltocht in natuurgebied De Liphúster Heide en strijk daarna neer voor een stevige lunch of smaakmakend diner. Nieuwsgierig hoe jouw maaltijd van minuut tot minuut wordt klaargemaakt? Werp dan een blik in de open keuken!

Meer informatie over restaurant Restaurant Loevestein

Hoe kom je er?

  • : Gratis parkeren in de buurt
Alleen gasten die via TheFork hebben gereserveerd en hun reservering zijn nagekomen, kunnen een recensie plaatsen.
  • 10
    2
  • 9
    2
  • 8
    9
  • 7
    8
  • < 7
    16
37/37 recensies

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Loevestein

Vanaf 18 februari 2019 kun je alleen een beoordeling schrijven als je via TheFork hebt gereserveerd en in dit restaurant hebt gegeten. De reservering kan gemaakt worden via de TheFork-app, website of via onze partnerwebsites en TheFork reserveringsmodule op de website van het restaurant.
Roelof B.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
5,5 /10
Eten
6
Service
6
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Mooi bedrijf maar zeer lange wachttijden , gerechten zijn smaakvol maar niet snel genoeg, kom niet met kinderen, bediening is behulpzaam maar niet vakkundig
Jeroen D.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
8
Service
3
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wij hadden om 19.00 gereserveerd en bij binnenkomst werden onze jassen keurig opgehangen. Helaas wel in een ruimte waar gerookt was, waardoor onze jassen naar rook stonken. Er was een groep aan bet borrelen en er was nog een tafeltje voor twee personen bezet. Toch duurde het een uur voordat wij het voorgerecht hadden en weer een dik uur later hadden wij ons hoofdgerecht. Het eten was wel lekker, maar door de lange wachttijd was onze trek niet heel erg groot meer. Ook kwam de chef 5 min voor het serveren melden dat hij de juiste jus bij het vlees niet had, maar wel een andere saus die hij die middag had gemaakt. Dezelfde saus als bij het gerecht van mijn vriendin. Na afloop kwam de chef ins vragen hoe het was geweest. Wij hebben gezegd dat het eten lekker was, maar de wachttijd en het tussentijds veranderen van het gerecht wel erg jammer vonden. Hij stond helaas niet open voor de feedback. "Jullie hebben toch lekker gegeten?" Heel teleurstellend en zal er niet weer komen.
Atje H.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
6
Service
1
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Oei, wat een afknapper dit etentje bij Loevestein. We hadden om 19.30 gereserveerd. Kregen na binnenkomst vrij snel de kaart en er werd gevraagd wat we wilden drinken. Radler en wijn.
Drinken werd redelijk snel gebracht hierbij werd Radler 0.0 geserveerd en direct onze bestselling doorgegeven. We hebben op dat moment gevraagd om een ander plaatsje in het restaurant omdat het voor onzettend koud was. Na een tijdje kwam iemand van de bediening aangeven dat de bestelde Parmaham bij inspectie niet helemaal goed leek en of we inpaats daarvan wel carpaccio wilden( wel mocht dit voor dezelfde prijs). Prima en de voorgerechten kwamen ook redelijk snel. Bij de bestelling voor nog meer drinken gevraagd om bewoners Radler. Bediening gaf aan dat dit niet was binnengekomen en dat er bovendien ook nog maar 1 Radler 0.0 aanwezig was. Dat op zaterdagavond in een valentijnsweekend? Om 21.35 uur maar eens gevraagd hoe ver ons eten was en we hoorden dat dit bijna de pan in zou gaan, hebben we bedankt voor de rest van ons diner en zijn we verkleumd en wel vertrokken. Op deze avond waren er 21 mensen aanwezig waarvan diverse groepjes vanwege de kou een andere tafel vroegen. Als om 21.45 uur het eten de pan nog eens in moet terwijl dit 2 uur eerder is besteld klopt er iets niet. Wij houden best wel van wat tijd tussen de verschillende gangen maar dit was te erg zeker omdat het gewoon te koud was. Bovendien bepaalde etenswaren niet meer goed te serveren waren en drinken niet op voorraad was. Een dikke onvoldoende voor dit op het eerste gezicht leuke restaurant.
Bonne A.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
7
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
  • Online gereserveerd
Gearriveerd 19.00 uur kreeg 20.45 uur soep 21.00 uur weggegaan niet meer op het hoofdgerecht gewacht duurde allemaal veel te lang. Koks konden het lang niet aan zat geen enkele tempo in. Jammer wel een mooi restaurant
Anja V.
Expertproever
(6 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,3 /10
Eten
7
Service
5
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
  • Online gereserveerd
We hebben met vier personen bij Restaurant Loevenstein gegeten. Eten is prima wel wat prijzig maar verder oké alleen duurde het verschrikkelijk lang. We waren iets over zes uur aanwezig en gingen voor een drie gangen menu. Om zeven uur kregen we het voorgerecht en het hoofdgerecht kwam om negen uur dus geen nagerecht genomen want dat ging volgens de bediening, die overigens haar best deed nog wel even duren. Er zat ook een groep die een half uurtje na ons binnen kwam met kinderen. Zij kregen hun hoofdgerecht na aandringen en dreigen met vertrek toen wij afrekenden( wat ook lang duurde) en dat was half tien. Even wachten tussen de gangen is op zich geen probleem maar dit was wel erg lang. We hebben zelf maar een broodplankje besteld om de tijd wat op te vullen.
Sijke G.
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,3 /10
Eten
8
Service
5
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
  • Online gereserveerd
lang moeten wachten op het eten,er werd vooraf gezegd dat we er niet binnen 3 uur weg waren ,want ze hadden wel honderd man te eten. wij waren er om half zeven en hadden tegen 20.00 uur ons voorgerecht en het hoofdgerecht weer een uur later . al met al hebben wij daar bijna 5 uren gezeten.1 serveerster voor de bediening en de kok hielp af en toe mee met bedienen. er liep een serveerster rond die alleen de bestelling voor de drankjes en na gerecht mocht opnemen en afruimen. maar als je weet dat er zoveel mensen komen zorg dan voor extra personeel of tenminste ervaren .personeel die ook alles mag en kan serveren. Maar het eten was heerlijk .
Maridijk .
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
7
Service
3
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
  • Online gereserveerd
Het welkom was hartelijk en beloofde het een geslaagde avond te worden, na de recenties gelezen te hebben bestelden we meteen 2x drinken pp. Daar moesten ze om lachen want ze zouden echt wel vaker langskomen. Dat klopt ... ze kwamen vaker langs en zouden ook zo wel weer komen ....maar ze stranden nooit bij ons tafeltje. Na alleen een hoofdgerecht gegeten te hebben , smaakte prima, zijn we naar huis gegaan. ( weinig groente, 1 schaaltje voor 5 man wat anders 1 persoon zou op eten). We hebben 3 uur binnen gezeten, dus trek hier je conclussies maar uit ;-)
Klaas W.
Expertproever
(9 recensies)
Gemiddelde cijfer
5,8 /10
Eten
6
Service
4
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
  • Online gereserveerd
Het eten was goed, maar aan onze wensen kon niet worden voldaan. Ik had de reservering met een half uur vervroegd, omdat er 's avonds nog iets anders op het programma stond. Ik heb dit telefonisch en bij binnenkomst gemeld. Loevestein zag echter geen kans om in 2 1/2 uur het volledige 3-gangen te serveren. Om 20.00 uur zijn we weggegaan zonder nagerecht ( om 19.30 hebben we hierom gevraagd, maar men kon ons dit voor 20.00 uur niet toezeggen). In plaats van het nagerecht werd een smakeloos kopje koffie aangeboden. Men was er m.i. op uit om zoveel mogelijk drank te verkopen en de dinergangen zo lang mogelijk op zich te laten wachten. Het was te druk zei men!? Beslist geen aanrader!!!
Peter N.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
5,8 /10
Eten
7
Service
2
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
  • Online gereserveerd
Loevestein was niet berekend op de toeloop die de laatste dagen van de AH Iens actie van hen vraagt.
Het eten was goed. Na 35 minuten eerste drankje. Na 45 minuten werd de bestelling opgenomen . Na weer een uur kwam het voorgerecht. Na bijna weer een uur kwamen de patatjes en groenten, maar ja geen bord???? Na nog eens 10 minuten kwam het vlees en de vis. Verrukkelijk maar na zo'n tijd wachten en om 22.00 uur sta ik niet meer echt op genieten. We waren te beleefd om weg te gaan. Hebben het wel aangegeven, maar de chef wilde niet sneller. Jammer voor de bediende die alle mopperden over zich heen kreeg. Zo werkt een actie tegen je
Helen M.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,3 /10
Eten
9
Service
8
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
  • Online gereserveerd
Dit is ons derde keer uit eten met de AH. Tweede gratis bon.
Bij Prins Heerlijk konden we alleen kiezen uit een speciaal menu, wel lekker gegeten en de bediening was vriendelijk.
Bij Pata Negra, was het een teleurstelling. Slechte bediening en beperkte keus. Hier komen we nooit weer.k
Bij Loevenstein konden we kiezen uit de uitgebreide kaart, hier hebben we heerlijk gegeten, hier komen we vast weer terug.
hmo115 .
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
7
Service
1
Decor
5
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
  • Online gereserveerd
gerechten prima, maar dat zoiets 4 uur moet duren . we hebben maar afgezien van een dessert.
En dat na een dichte deur 2 dagen eerder door stom gedoe met de reservering.
Niet voor herhaling vatbaar.
Maryse V.
Expertproever
(6 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
  • Online gereserveerd
We hadden gereserveerd via Iens maar bij binnenkomst bleek het niet doorgegeven te zijn en de zaak zat vrij vol, er werd plaats gemaakt en we kregen een drankje van het huis.
Er zat een grote groep van ongeveer 20 man waardoor het extreem lang duurde allemaal, 1 1/2 uur na binnenkomst hadden we een voorgerecht, de zalm was heerlijk alleen de salade die erbij zat was wat bitter, weer een dik uur wachten toen kwamen de spareribs, deze vielen me erg tegen, heb ze 3 x eerder gegeten maar deze was te lang gebakken waardoor het vlees wat eraan zat erg hard was geworden(taai) dit ben ik niet gewend van Loevestein.
Toen we aan het toetje toe waren werd er in eerste instantie gezegd dat het heel lang ging duren vanwege de grote groep die nog een hoofdgerecht moest krijgen, uiteindelijk stapte de helft van de groep op waardoor wij toch nog een toetje konden bestellen!! deze was top!!
Veel lof over het personeel die vriendelijk en behulpzaam is en die iedere keer al het gemopper over hun heen krijgen van klanten die het te lang vinden duren.
Kortom het eten viel dit keer wat tegen en de wachttijden extreem lang, zonde want dit hoeft niet!! en kost klanten
Anna M.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,8 /10
Eten
9
Service
8
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
  • Online gereserveerd
We hebben heerlijk gegeten. In een fijne sfeer. Henk, de kok/eigenaar heeft passie voor zijn vak en dat is zeker te proeven in zijn gerechten. Een puntje van opbouwende kritiek zou zijn dat er best wel iemand bij zou kunnen in de bediening/ achter de bar. Verder een heerlijke avond gehad!!
y.dijkstra97 .
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
8
Service
6
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
  • Online gereserveerd
Deopgediende gerechten waren prima verzorgd. De sfeer was niet goed omdat wij de hele avond koud hebben gezeten. De vloer verwarming was bijna niet aan en dat op een avond dat het vriest. Nadat we een drankje hadden besteld duurde het opdienen van het voorgerecht bijna anderhalf uur. Tussen voor en hoofdgerecht duurde het weer een uur voordat dit opgediend was. We zijn daarna snel vertrokken en hebben geen nagerecht besteld. In de auto weer wat opgewarmd. Onze klachten bij het afrekenen door gegeven, daar werd ons gezegd dat door de ah actie de keuken de toeloop niet aan kon. Volgens ons was het helemaal niet zo druk.
Corinda V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
  • Online gereserveerd
We hebben gesmuld van alle lekkere gerechten. De amuze was apart maar heel lekker. Je kan proeven en zien dat de gerechten met liefde bereid worden. De kok is niet heel snel maar daar hebben we geen last van gehad. We hebben van kwart voor zeven tot twaalf uur een heerlijk ontspannen en gezellige avond gehad, met aandacht van de chefkok himself. Verstand van happies heeft ie zeker wel! Top ervaring
g.piso .
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
9
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
  • Online gereserveerd
Het eten was uitstekend! Wij hadden tomatensoep overheerlijk en als hoofdgerecht spareribs die waren super mals. De kok die in de openkeuken stond was belangstellend en gastvrij.
De houding van de serveerster was beroepsmatig vriendelijk, verre van een ideale gastvrouw.
Peter S.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
9
Service
5
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
  • Online gereserveerd
Ik heb bewust even gewacht met een recensie. De emotie is wat minder en een oprecht gewogen oordeel is weer mogelijk.
De sterkte punten vonden mijn vrouw en ik:
een chef kok die met overgave de sterren van de hemel kookt;
ons eten was van een zeer goede kwaliteit;
de opmaak is geweldig;
een 50/50 verrekening van de gerechten is een hele eerlijke deal.
Maar..... meldt duidelijk vooraf dat men zonder menu's werkt en dat men daarom kan kiezen uit alle gerechten tegen halve prijs. De prijzen zijn overigens aan de stevige kant maar kwaliteit en originaliteit heeft zijn prijs. En 50% korting is niet misselijk.

Enige punten verdienen echter absoluut aandacht om tot een verbetering/verandering te komen én om te voorkomen dat de gast zich voelt als zovelen reeds beschreven hebben.....de ergernissen overtreffen dan het eetgenot en het plezier waarvoor de gast tenslotte kwam.
Ten eerste: de wachttijden tot het eerste gerecht en tussen de volgende gangen waren ook voor ons te lang. Bijna een uur wachten op het voorgerecht terwijl het niet druk was, is niet wat wij willen en verwachten. De kok besliste echter ongemotiveerd over onze tijd. Dat schijnt meer voor te komen.
2. Luister a.u.b. naar je gasten en de gegeven feed back. De gast is koning!
3. Zorg dat het menu op de site klopt met het menu in het restaurant.....
4. Het achtergrond lawaai (o.a. de langdurige luide conversatie van de kok met een bargast) vonden wij storend. Het lawaai van de potten en pannen was al genoeg.

Tenslotte vragen wij ons af of de Albert Heijn' gasten niet een beperkte kaart kregen te zien waarop ook de nagerechten ontbraken. Die laatste stonden tegen forse prijzen op een schoolbord.....

Als men de dienstverlening (waarover hierboven het nodige geschreven is en ook door anderen vermeld) zou aanpassen aan de wensen van de klanten, zou dit restaurant zeker een goede plaats verdienen in de omgeving.
Want aan het vakmanschap in de keuken en de kwaliteit van het eten ligt het niet!
Renate K.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
7
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
  • Online gereserveerd
Het eten was prima, maar zonder de AH kortingsbonnen hadden we het wat aan de prijzige kant gevonden. We konden bij aankomst niet naar binnen, de deur was nog op slot. Dit was een vreemde gewaarwording. De inrichting binnen was in orde, we hebben het alleen koud gehad, ondanks de elektrische kacheltjes die aan werden gezet (?).
Hoewel met de service en vriendelijkheid niets mis was, duurde het allemaal erg lang. We hebben er vier uur gezeten. Een uur wachten op het volgende gericht vonden we wel wat lang.
Sjonnie D.
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
  • Online gereserveerd
Absolute aanrader. Het eten was top. Prachtig restaurant met open keuken. Bediening nam rustig de tijd voor je en de kok vertelt wat over de producten. Normaal zijn wij geen rustige eters, maar hier stond het ons niet tegen dat het iets langer duurder. Lekker rustig tafelen. Wij waren er met een A.H actie en konden gewoon van de kaart bestellen. Wij gaan vaak uit eten en deze staat met stipt bovenaan bij ons. Bedankt
Dennis F.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
9
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
  • Online gereserveerd
Het is lekker dat je in dit restaurant voldoende tijd krijgt voor een goed gesprek.

Eerlijk is eerlijk, als je haast hebt, is dit niet het restaurant voor jou. Dat is bij iedereen bekend en de gastheer vertelt je dit ook bij binnenkomst. Maar als je tijd hebt en kwaliteit op prijs stelt, dan is dit je restaurant. De kok verstaat zijn vak (heerlijke Angus steak gehad) en ook vegetarisch koken kan hij (meer dan) uitstekend. Een pareltje in Friesland.

Wij komen zeker terug!
  • 1
  • 2
TheFork maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren, de prestaties van de sites te meten en de retargeting van advertenties te regelen. Door de site te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie of verander je instellingen.