Over het restaurant Maris Piper
Genomineerd voor TheFork Restaurants Awards 2019
Horecatrio Guillaume de Beer, Freek van Noortwijk en Johanneke van Iwaarden, bekend van onder andere Guts, Breda en Pita Kebab & Falafel, openden eind maart 2018 hun vierde zaak: Maris Piper in Amsterdam. Een eigentijdse, luxe brasserie met een rijke inrichting. Op de kaart staan exclusieve producten zoals oesters, koningskrab, kaviaar en signature dish Beef Wellington. In het achterste gedeelte van het restaurant is de Chef’s Table met 12 bar zitplaatsen rondom de open keuken.
Horecatrio Guillaume de Beer, Freek van Noortwijk en Johanneke van Iwaarden, bekend van onder andere Guts, Breda en Pita Kebab & Falafel, openden eind maart 2018 hun vierde zaak: Maris Piper in Amsterdam. Een eigentijdse, luxe brasserie met een rijke inrichting. Op de kaart staan exclusieve producten zoals oesters, koningskrab, kaviaar en signature dish Beef Wellington. In het achterste gedeelte van het restaurant is de Chef’s Table met 12 bar zitplaatsen rondom de open keuken.
Restaurantprijzen
Gemiddelde prijs per menu
€ 55
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 3 gangen, exclusief drank)
Drankprijzen
- € 6Glas wijn
- € 33,25Fles wijn
- € 15Glas champagne
- € 92Fles champagne
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.
Meer informatie over restaurant Maris Piper
Openingstijden
zondag open tot 21:00 uur
Services
- Mastercard , Pin , Visa
- Nederlands gesproken , Wi-Fi
Alleen gasten die via TheFork hebben gereserveerd en hun reservering zijn nagekomen, kunnen een recensie plaatsen.
Eten
8,6
Service
8,5
Decor
8,4
Prijs-kwaliteit
Redelijk
Geluidsniveau
Precies goed
Wachttijd
Kort
12/17 recensies
Dirk G.
Meesterproever
(11 recensies)
- Datum van je bezoek: 6 nov. 2019
- Online gereserveerd
Zeer goed en vriendelijk ontvangst. Ambiance is zeer sfeervol. Eten goed klaar gemaakt en smaakvol. Er mogen iets meer vegetarische gerechten op de kaart.
Jan K.
Meesterproever
(14 recensies)
- Datum van je bezoek: 3 okt. 2019
- Online gereserveerd
Heerlijke, eenvoudige gerechten. Focus op smaak. Mooie wijnen en het is al gauw fijn!
Ellie P.
Fijnproever
(3 recensies)
- Datum van je bezoek: 28 aug. 2019
- Online gereserveerd
Een prima restaurant, wel wat aan de prijzige kant. Het is lawaaiig: als je uit eten bent, wil je niet de hele tijd de telefoon van het restaurant door de muziek (old rockers never die) heen horen. Helemaal niet als die blijft rinkelen en als je daar wat van zegt, dat de ober dan haar schouders ophaalt..... Dit kan echt beter! Zet de telefoon zacht of neem hem direct op!
L.G.L. H.
Proever
(1 recensie)
- Datum van je bezoek: 19 aug. 2019
- Online gereserveerd
Sfeervol, originele kaart. Eten creatief en heerlijk. Dit lijkt me voldoende. Zie niet in waarom ik verder moet uitwijden. Dat is een opdracht waarbij geen zin in heb.
Marjorie W.
Fijnproever
(3 recensies)
- Datum van je bezoek: 2 jan. 2019
Het is lang geleden dat we zo goed en verrassend gegeten hebben. Vanaf de boter en het brood, de oesters, messchelpen,, zwezerik, piepkuiken, corvina, puree met merg, het dessert.....de uitstekende sommelier, ontvangst en vriendelijke en kundige bediening. En dan nog de warme ambiance en vriendelijke prijzen. We come back!
Lot34 .
Fijnproever
(3 recensies)
- Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Erg duur voor wat je krijgt. Prijs kwaliteit ver te zoeken in dit restaurant. Klein stukje tournedos als hoofdgerecht. Wijn van zo'n 34,50(de goedkoopste) en is mwa. Voor- en nagerecht ook minimaal. Al met al matige ervaring. Ik had trek toen we weggingen en ben geen grote eter
Heloise B.
Proever
(1 recensie)
- Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Mooie inrichting, goed eten, maar veel te duur wat wat je krijgt. Eten is goed, maar niet bijzonder genoeg voor deze prijzen.
MJFMV V.
Fijnproever
(3 recensies)
- Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Maris Piper Brasserie is een aanwinst voor Amsterdam. De gerechten zijn van hoog niveau, de wijnen overheerlijk en de bediening zoals het hoort (gastvrij en vakkundig). We hebben een heerlijke avond gehad, vooral ook dankzij Nienke!
Lucas P.
Proever
(1 recensie)
- Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Teleurstellende ervaring. De wachttijd was lang en de bediening is niet erg attent. koffie moest 3 keer besteld worden voordat het doorkwam. het piepkuiken was net gaar en de groente te zout. de muziek is erg onrustig en luid voor een restaurant.
de wijkaart is goed maat al met al erg duur voor wat je krijgt.
de wijkaart is goed maat al met al erg duur voor wat je krijgt.
Folkert V.
Fijnproever
(4 recensies)
- Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Zeer smaakvolle inrichting. Vriendelijk personeel. Slechte akoestiek. Leuke dessertkaart. Inrichting menu hoofdgerechten, sterk beperkt óf veel te prijzig. Staat niet vermeld dat wanneer je bijvoorbeeld een tournedos besteld, dat echt alleen en niets anders is dan die tournedos: daar mag je voor kiezen maar ik vind dat bewust versluierend handelen en de prijs opdrijven. Portie frites € 5,25 (!). Met, bijvoorbeeld, spinazie erbij, is een hoofdgerecht dus de facto € 33,00, Simpelweg te duur en een onjuiste prijs/kwaliteit verhouding. Wijnkaart bevat prachtige wijnen maar heeft in de lagere "normale" range vrijwel geen keuze: Om veel dure wijnen op de kaart te zetten is niet moeilijk.
Claire Q.
Proever
(1 recensie)
- Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Heerlijke avond gehad met een groepje vrienden. Een van de mooiste zaken van Amsterdam. Steak tartaar is een must. Als hoofdgerecht hebben we de beef wellington besteld. Deze moet je wel 24uur van te voren bestellen via je reservering. Een echte aanwinst voor Amsterdam! Chapeau
Rob S.
Fijnproever
(4 recensies)
- Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Teleurstellende ervaring.
Het begon al binnenkomst: we werden nauwelijks opgemerkt. Na een tijdje kwam een vriendelijke jonge vrouw de jassen aannemen. Ze bracht ons naar de tafel. Ook daar was het wachten geblazen tot er een aardige jongen kwam om ons de wijnkaart te laten zien. Enfin, de wijn kwam en toen was het wachten op de menukaart. We besloten het wachten te bekorten door er om te vragen. “Kunnen we wat brood krijgen?”, vroegen we toen we al ruim een half uur aan tafel zaten. Dat zou zo komen, was het antwoord. Inderdaad er kwam een jongeman die rondliep met een schaal brood. Hij gaf met een tang één stukje. “Graag wat meer meneer”. “Nee, meneer, dat is niet de etiquette”. Waarna hij doorliep. De meest idiote opmerking die we ooit in een restaurant hoorden. Dan het eten. We bestelden tournedos. Een minuscuul stukje voor €22. Zonder iets. Want dat moet je apart bij bestellen, zoals bijvoorbeeld friet en spinazie voor € 4 per portie. Zo wordt het lekker duur. Kwalitatief niets op aan te merken. Maar qua prijsstelling absurd. Voeg toe de vreselijke akoestiek en begrijp dan dat we een zeer teleurstellende eerste ervaring hadden. Onze verwachtingen waren hoog gezien de andere etablissementen die het drietal exploiteert. We gaan er niet meer heen.
Het begon al binnenkomst: we werden nauwelijks opgemerkt. Na een tijdje kwam een vriendelijke jonge vrouw de jassen aannemen. Ze bracht ons naar de tafel. Ook daar was het wachten geblazen tot er een aardige jongen kwam om ons de wijnkaart te laten zien. Enfin, de wijn kwam en toen was het wachten op de menukaart. We besloten het wachten te bekorten door er om te vragen. “Kunnen we wat brood krijgen?”, vroegen we toen we al ruim een half uur aan tafel zaten. Dat zou zo komen, was het antwoord. Inderdaad er kwam een jongeman die rondliep met een schaal brood. Hij gaf met een tang één stukje. “Graag wat meer meneer”. “Nee, meneer, dat is niet de etiquette”. Waarna hij doorliep. De meest idiote opmerking die we ooit in een restaurant hoorden. Dan het eten. We bestelden tournedos. Een minuscuul stukje voor €22. Zonder iets. Want dat moet je apart bij bestellen, zoals bijvoorbeeld friet en spinazie voor € 4 per portie. Zo wordt het lekker duur. Kwalitatief niets op aan te merken. Maar qua prijsstelling absurd. Voeg toe de vreselijke akoestiek en begrijp dan dat we een zeer teleurstellende eerste ervaring hadden. Onze verwachtingen waren hoog gezien de andere etablissementen die het drietal exploiteert. We gaan er niet meer heen.