Liefdegesticht (Hotel Nassau Breda)

Franciscanessenplein 1 4811 WV Breda Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 38
|
31-762012999
8,9 /10
384 recensies

Over het restaurant Liefdegesticht (Hotel Nassau Breda)

In het hart van Breda bevindt zich de nieuwste culinaire hotspot van Nederland, restaurant Liefdegesticht. Dit restaurant is een verlengde van Hotel Nassau Breda, gevestigd in een voormalig klooster.

Niet zomaar een restaurant maar een heiligdom waarin sterrenchef-kok Angel Pando en zijn volgelingen dagelijks hun vakidiotie etaleren. Samen verheffen zij goed eten tot een religie.

In restaurant Liefdegesticht stelt iedereen alles in het werk om u een perfect gerecht en een unieke beleving te bieden, waarbij eenvoudige gerechten met een rijke smaak centraal staan; geheel in de sfeer van de rooms-katholieke nonnen die hier vroeger leefden.

Alle gerechten zijn puur, vers, creatief en van hoge kwaliteit. En als u daarbij niet geniet van de heerlijke wijnen, dan begaat u pas écht een zonde. Ervaar deze unieke beleving bij restaurant Liefdegesticht in Breda.

Wil je met 8 personen of meer uit eten bij restaurant Liefdegesticht? Maak je dan op voor het verrassingsmenu! Uiteraard wordt er altijd rekening gehouden met wensen en bijzonderheden.

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 38
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 3 gangen, exclusief drank)
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Liefdegesticht (Hotel Nassau Breda)

Hoe kom je er?

  • : Parkeergarage de Barones

Openingstijden

Maandag t/m zondag:
12:00 - 22.00 uur

Services

Fantastisch
8,9 /10
Alleen gasten die via TheFork hebben gereserveerd en hun reservering zijn nagekomen, kunnen een recensie plaatsen.
  • 10
    129
  • 9
    133
  • 8
    72
  • 7
    24
  • < 7
    26
Eten
9,1
Service
8,8
Decor
8,7
Prijs-kwaliteit
Redelijk
Geluidsniveau
Rustig
Wachttijd
Redelijk
297/384 recensies

Jouw recensie over het restaurant Liefdegesticht (Hotel Nassau Breda)

Vanaf 18 februari 2019 kun je alleen een beoordeling schrijven als je via TheFork hebt gereserveerd en in dit restaurant hebt gegeten. De reservering kan gemaakt worden via de TheFork-app, website of via onze partnerwebsites en TheFork reserveringsmodule op de website van het restaurant.
Els C.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2020
  • Online gereserveerd
Na een eerdere uitstekende ervaring vorig jaar opnieuw terug geweest. Opnieuw gekozen voor het verrassingsmenu, heel lekker gegeten en opnieuw uitstekend bediend. Elk bezoek is een aangename ervaring!
Christ V.
Meesterproever
(11 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
6
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2020
  • Online gereserveerd
De ontvangst en bediening aan tafel is prima te noemen. Je voelt je welkom. De serveerster (Française) was goed op de hoogte van de geserveerde gerechten van het "restaurantweek" menu.
De gerechtjes smaakten goed, vooral het dessert was erg lekker en mooi opgemaakt.
Helaas was bij de Heek gestold eiwit te zien en er kwam nogal veel vocht vrij. Zover ik weet, betekent dit dat de vis bevroren is geweest. Het ziet er niet smakelijk uit en de vis smaakt daardoor nogal waterig. Hierdoor is onze kwaliteitsbeoordeling minder. De keuze van het menu was goed afgestemd. Niet de duurste producten en ingrediënten, waardoor de prijs/kwaliteit best aan de hoge kant is.
Wat het wijnassortiment betreft is de keuze óf de huiswijn €22,50 (wij hadden chardonnay: goede smaak) en anders een wijn van ineens €35,- . Het prijsverschil, is dan ineens wel erg groot.
Het viel ons erg tegen, dat er geen gratis karafje water geserveerd mag worden...dat komt niet bepaald gastvrij over. Zijn benieuwd of recensies ter harte worden genomen.
Ralph C.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2020
  • Online gereserveerd
De smaken en de combinaties waren verrassend en treffend. Ook hun inzet om zich aan te passen aan allergieën en er dan juist ook voor diegene iets speciaals van te maken. PRIMA!!
Fréderieke V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2020
  • Online gereserveerd
Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance.
Samantha P.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2020
  • Online gereserveerd
We zijn voor de tweede keer bij Liefdegesticht geweest om te eten. Ditmaal genoten we van het heerlijke, 7 gangen menu! Aan alles te zien dat de chefkok met passie het eten verzorgd, ook de bediening levert keurig werk!
Frederic D.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2020
  • Online gereserveerd
Lekker eten en mooie presentatie. Fles wijn die we bestelden wordt ook fris gehouden achter de bar en wordt regelmatig bijgeschonken. Tof concept en goeie service
Joost V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2020
  • Online gereserveerd
Ondanks dat we om 15:00 hadden gereserveerd en de lunch dan eigenlijk gesloten zou zijn toch hele goede service gehad. We hebben super goed gegeten en hadden een tafeltje met mooi uitzicht. Erg goede keuze geweest om hierheen te gaan en zeker aan te raden.
Arjan O.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2020
  • Online gereserveerd
Een fijne plek om met z'n tweeën te genieten van elkaar en goed eten. We hebben a la carte gegeten met goede wijn bij de gerechten. Voor het prijs-niveau vind ik dat de gerechten geraffineerder mogen zijn (meer verschillende elementen op het bord en verfijnde opmaak) en de bediening scherper mag zijn (afruimen van de tafel, snelheid met afrekenen en aanvullen tafel water)
Merle S.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
6
Service
6
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2020
  • Online gereserveerd
Het was absoluut niet slecht maar ik had er meer van verwacht. Qua smaken wat vlak in mijn optiek. Wijnen waren erg lekker. In deze prijs categorie zijn er andere restaurants die ik persoonlijk dan lekkerder vind.
Jo D.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2020
  • Online gereserveerd
Heerlijk gegeten alles was even lekker!! Zag er mooi uit en de smaken waren fantastisch!! Bediening krijgt van ons een 10 ! Ontzettend vriendelijk.
Miekr S.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2020
  • Online gereserveerd
Heerlijk gegeten!
N.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2020
  • Online gereserveerd
Wij eten veganistisch en hebben echt heerlijk gegeten. Heel smaakvolle gerechten, echt verrassende smaken en mooie presentatie. Erg vriendelijke service ook, reeds bij reserveren maar ook op avond zelf. Leuk gesprek over veganistisch eten hadden we met lieve Française (je bananenbrood inmiddels gebakken, heerlijk!)
Wim M.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2020
  • Online gereserveerd
Eigenlijk weinig negatieve zaken te melden. Alleen moet het me van het hart dat ik €5,70 voor een fles plat en evenzoveel voor een fles bruiswater zwaar overdreven vind. Water hoort op tafel te staan, zonder verdere kosten. Wat mij ook verbaasde, was dat er geen totaalkaart is, waar de prijzen van de diverse dranken (fris, koffie, etc) te zien zijn. Als de waterprijzen ons aan het begin bekend waren geweest, hadden we een andere keuze gemaakt. Prijs-Kwaliteitverhouding van het verrassingsmenu was o.k., maar wat er omheen gerekend wordt, kan ook best een tikje matiger.
Pleun B.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2020
  • Online gereserveerd
We hadden een driegangen menu met pairing van de wijnen. Eten was heerlijk, maar 3 gangen is eigenlijk niet voldoende. Het is echt haute cuisine, dus lekkere volle buiken is er niet bij. De wijnen waren ok, maar ze waren er niet echt scheutig mee. We vonden de wachttijd tussen de gerechten (of tussen de wijnen, het is maar hoe je het ziet) nogal lang. Prijs/kwaliteit was matig.
En, waar het restaurant niet veel aan kan doen misschien, wie neemt er nou een klein kind mee naar zo’n restaurant? Het met de stoelen schuiven, kastdeurtjes klepperen, jammeren en aandachttrekkerij was redelijk storend. Misschien hadden ze ze beter in een andere ruimte kunnen zetten.
Linsey D.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2020
  • Online gereserveerd
Goede sfeer, heerlijk eten. Het 7 zonden menu is een hele leuke beleving. Tegen het einde van de avond was er alleen nog weinig aandacht voor onze tafel.
Abb A.
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2020
  • Online gereserveerd
Prima
Geert S.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2019
  • Online gereserveerd
Het eten is heerlijk en wordt mooi opgediend. Bij onze hotel overnachting zat een driegangenmenu, een mogelijkheid tot uitbreiding was aanwezig. Heerlijk gegeten!
Johan I.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
10
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2019
  • Online gereserveerd
Super gerechten, wij aten a la Carte : catch of the day was (h)eerlijk stuk vis. Minpuntje : geen amuse wat op dit niveau wel mag. Aanrader maar verwacht geen overladen maag.
Els V.
Expertproever
(7 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2019
  • Online gereserveerd
lekker gegeten, goede bediening.
Zeer goed rekening gehouden met ingewikkelde allergieën, ondanks ( komende) kerstdrukte. Werkelijk bijzonder!
Luc P.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
2
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2019
  • Online gereserveerd
Bij de reservatie online had ik vermeld om bij de gerechten voor mijn vrouw weinig knoflook en weinig ui te gebruiken.
In het voorgerecht ( voor mijn vrouw): carpaccio van Iberico varken zat een volledige teen knoflook.
Beide hoofdgerechten , Poussin en Cach of the day waren niet warm maar lauw en er was enkel Frietjes beschikbaar bij de hoofdgerechten.De Frietjes ( diepvries of ? ...)worden aangekocht. Een alternatief hebben we gevraagd maar dat was er niet.
Een extra slaatje die ik had gevraagd bij Poussin was ook niet om gelukkig van te worden.
Ontgoocheld met 13 /20 bij Gault Millau hadden we veel beter verwacht .We hebben veel betere ervaringen in Nederlandse restaurants .
Slechts 8 gasten in het restaurant en andere restaurants in de buurt bijna vol .
TheFork maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren, de prestaties van de sites te meten en de retargeting van advertenties te regelen. Door de site te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie of verander je instellingen.