Hotel De Biltsche Hoek

De Holle Bilt 1 3732 De Bilt Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 35
|
31-302205811
7,9 /10
34 recensies

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 35
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 3 gangen, exclusief drank)
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Hotel De Biltsche Hoek

Hoe kom je er?

  • : Gratis parkeren in de buurt & Parkeerplaats

Openingstijden

Maandag t/m Zondag 07:00 - 00:00
- Bar 17:00 - 01:00

Services

7,9 /10
Alleen gasten die via TheFork hebben gereserveerd en hun reservering zijn nagekomen, kunnen een recensie plaatsen.
  • 10
    1
  • 9
    1
  • 8
    5
  • 7
    7
  • < 7
    19
Eten
8
Service
7,2
Decor
7,8
Prijs-kwaliteit
Redelijk
Geluidsniveau
Precies goed
Wachttijd
Redelijk
33/33 recensies

Jouw recensie over het restaurant Hotel De Biltsche Hoek

Vanaf 18 februari 2019 kun je alleen een beoordeling schrijven als je via TheFork hebt gereserveerd en in dit restaurant hebt gegeten. De reservering kan gemaakt worden via de TheFork-app, website of via onze partnerwebsites en TheFork reserveringsmodule op de website van het restaurant.
Ben V.
Meesterproever
(74 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2018
Dit restaurant is ons zeer goed bevallen. We waren helaas wat aan de late kant, maar dat was geen enkel probleem.
Wij werden geholpen door een wat oudere heer. Zijn adviezen en hartelijkheid waren top, iemand die zijn vak goed verstaat. Zeer mooi opgemaakte borden. Alles tegelijk op tafel en ieder afzonderlijk gerecht op temperatuur met de juiste garing. Een zeer geslaagde avond met heerlijke gerechten en een prima kwaliteits- en prijsverhouding
Bosbende .
Meesterproever
(30 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Op een zaterdagavond bij de Biltsche Hoek gegeten. Nette ontvangst, vlot geholpen. Smakelijke kippensoep en Javaanse Kerriesoep die wat gevulder had gemogen, maar wel goed was. Daarna volgde een schnitzel met champignonnensaus. Die was een beetje flauw, dus wellicht de volgende keer de pepersaus nemen. Sowieso staat peper en zout op tafel, dus dat was op te lossen. Lekkere Ganzenbout gegeten, smaakvol bereid met prei. Werd geserveerd met voldoende groente & frites/gebakken aardappel en een eenvoudige komkommersalade. Porties ruim genoeg voor twee. Het geluidsniveau was goed te doen, restaurant was goed gevuld. We hadden niet de mooiste plek (redelijk in de loop), maar we hadden dan ook niet gereserveerd. Al met al: prima!
Barry B.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
5,5 /10
Eten
8
Service
2
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Service bediening ondermaats.
Geen respect als je niet hoorde wat hij vroeg. Handgebaar wat we wilde drinken. Kan echt niet bij oudere schoonmoeder.
Wildtijd. Eten prima. Bediening kan beter Van der Valk.
Mirjam K.
Meesterproever
(13 recensies)
Gemiddelde cijfer
4,5 /10
Eten
4
Service
4
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
We waren er met 5 personen voor de lunch, wat al tegenviel de bediening, we moesten steeds zelf vragen om kaart etc, kwalitatief ook zeer matig. Kroketten op brood, niet heel smakelijk. Clubsandwich was van een soort naanbrood wat zoetig stond er niet bij vermeld op de kaart, jammer,!!! Daarna gevraagd wat er voor gebak was, antwoord appeltaart, wij vroegen is er niets anders waarop de ober zeer geirriteerd reageerde dat hij dat niet wist.......later kwam.hij nog zeggen tompouce en bossche bol. Toen we al hadden afgerekend zagen we dus aardbeientaartjes voorbij komen, jammer die hadden we best gewild. Absoluut niet voor herhaling vatbaar!
Hen V.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
8
Service
2
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Net aan tafel werd gevraagd of we iets wilden drinken. We vroegen om de menukaart om te kijken welke drank bij welk menu zou passen. De ober was geïrriteerd. Vond dit blijkbaar onzin en schudde zijn hoofd. Hij zei dat we evengoed alvast iets te drinken konden bestellen. Toen de asperges werden opgediend werd gezegd: De krieltjes komen zo. Maar die kwamen na herhaaldelijk vragen op eind van de maaltijd. Een van ons had mayonaise en vroeg of daar nog iets bij hoorde. O ja, de friet. Friet, broccoli en gebakken aardappelen arriveerden toen de rest van de maaltijd opgegeten was. Ca. 1 jaar geleden waren we ook hier. We hadden toevallig dezelfde ober en die gedroeg zich toen (toevallig?) ook net zo vervelend en arrogant als deze keer. Vroeger kwamen we hier heel vaak. Vanwege de nostalgie en omdat een familielid deze week was overleden waren we er gisteren. Maar de mooie herinnering is wel verpest hierdoor. We kregen een rondje drankjes gratis, maar dat compenseert niet de chronologisch verkeerd opgediende maaltijd en ook niet het arrogant gedrag van de ober.
Henk O.
Meesterproever
(75 recensies)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
8
Service
6
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Na een heerlijke chardonnay, kozen wij voor de slibtongetjes. Dit keer vroegen wij om de filets. Dat was keurig gedaan en smaakte prima. Alles erop en eraan. Zelfs de bekende appelmoes met kers. De kwaliteit van de vis was goed, ruim voldoende en met veel garnituur.
Een goede keuze voor een snel tussendoortje.
Sascha M.
Meesterproever
(28 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Hier met de familie gebruncht vanmiddag, waar maak je het nog mee dat de hotel manager zelf de ontvangst doet.
En dat zeer gastvrij en vriendelijk doet een goed begin van een gezellig middag met goed verzorgde brunch en vriendelijke bediening.
Fons V.
Meesterproever
(33 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Van der Valk heeft, om een of andere reden en slechte naam in mijn familie. Dat blijkt niet terecht te zijn. We aten in Bilthoven als diner slibtong en zeebaars. Beide gerechten waren zeer goed en smakelijk klaar gemaakt, met lekkere bijgerechten (o.a. boontjes met spekjes). En ja, de bijna iconische appelmoes en kers ontbrak niet. (Maar die hoef je niet te eten als je niet wilt.) Alleen: bij dergelijke mooie gerechten hoort geen machinaal bereidde frites.
HETTY R.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
3 /10
Eten
3
Service
5
Decor
1
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016


Lunch bestaande uit 3 minibroodjes met brie en honing, rosbief met ei en 1 met tonijnsalade. Erg traditioneel en weinig verrassend en volgens mij zijn de broodjes uit de supermarkt precies dezelfde en erg droog. Verder een clubsandwich met gerookte kip, gewone plakjes kipfilet. Nee de Biltsche Hoek straalt geen professionaliteit uit in de lunch. De lunchkaart sowieso was bij biltsche Hoek echt een aanfluiting!
Ook de entourage is ver beneden peil, zeer ouderwets!

Jeroen W.
Meesterproever
(31 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
6
Service
7
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Jeugdsentiment: een Van der Valk restaurant snelwegrestaurant, daar ging je vroeger naar toe voor een sanitaire stop, niet voor het eten. Tenzij je een fetisj had voor schnitzels, gebakken aardappels en appelmoes met uitgelopen kers uit blik…

25 Jaar later brengt een zakelijk bezoek mij in Hotel De Biltsche Hoek. Deze Van der Valk oogt bijdetijds, evenals de menukaart. We bestellen van de lunchkaart een ‘jumbo uitsmijter’ (€ 7,75) met een Russisch ei als garnituur en een salade van gerookte ganzenborst (€ 10,50) bestaande uit sla, mais, zwarte olijven, zongedroogde tomaten en een yoghurt-achtige dressing. Ik vraag of de mais vervangen kan worden door dun gesneden rode ui, mijn tafelgenoot ziet liever een beetje salade i.p.v. een Russisch ei bij de uitsmijter. De vriendelijke serveerster zegt dat dat kan, geen probleem.

De bediening is correct en attent. We bestellen 2 jus d’orange (€ 3,75 st.) en vragen een karafje met kraanwater waar - zo blijkt achteraf - € 1,50 voor wordt gerekend. De salade met gerookte ganzenborst is prima, de uitsmijter is gigantisch en inderdaad voorzien van salade – met vinaigrette! Ham, rosbief, we hebben beter gegeten maar niet voor deze prijs. Dat geldt ook voor de salade, geserveerd met getoast brood. Ingrediënten zijn niet van uitmuntende kwaliteit maar zijn qua smaak in balans en voor het geld simpelweg lekker. Een serieus aandachtspunt: beide borden waren ontsiert door vettige duimafdrukken.

Mijn motto: ’Van der Valk, alleen als het echt niet anders kan’ heb ik bijgesteld: je kunt hier royaal lunchen voor een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Ursula H.
Expertproever
(8 recensies)
Gemiddelde cijfer
5,3 /10
Eten
6
Service
5
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Met wat vrienden hier neergestreken, om lekker te eten. Ik had de grande entree vooraf, die zag er mooi uit en smaakte prima.
Als hoofdgerecht de ribeye gekozen. Well-done. Altijd een uitdaging voor keukens. De koks die het voor elkaar krijgen om het lekker te houden, hebben altijd een streepje voor bij mij. Volgens mij moest de bediening even opzoeken wat trancheren ook alweer is. Het vlees was goed, dus chapeau voor dat onderdeel. Helaas hadden mijn tafelgenoten allemaal gezegd dat ze geen gepofte aardappel wilden en hadden we die toch gekregen. De aardappeltjes waren echter veels te zout, de patat niet zout genoeg, en om een of andere reden was de maaltijd als een baksteen op mijn maag gevallen. Tijdens het eten moesten we maar liefst drie keer vragen of we een fles water mochten, wat in combinatie met het zoute eten wel een ongemakkelijke bedoening maakte. Ook teleurstellend, het restaurant bestond die week 60 jaar, maar de bediening wist niet eens hoeveel jaar ze bestonden. Over het algemeen was de bediening een beetje onhandig, maar ze deden hun best.
Tegen de tijd dat het desert kwam, een kersen/amandelcake voelde ik me eigenlijk veels te vol. Toch de cake geproefd, die heel apart was, wel lekker.
Het decor is een beetje dat van een wanna-be modern restaurant maar het is en blijft oubollig en rafelig hier en daar. De stoelen zaten redelijk comfortabel en de toiletten waren schoon. Het was er wel dusdanig warm dat ik een beetje misselijk was toen we weg gingen.
Carlos R.
Expertproever
(5 recensies)
Gemiddelde cijfer
3,8 /10
Eten
3
Service
3
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Ontvangs was redelijk. de drankjes waren snel opgenomen en er was er eentje gevallen. verder netjes opgelost. Voorgerechte duurde erg lang tot ze kwamen maar was redelijk goed opmaak kan beter.
Hoofgerecht had ik vis veels te hard gebakken en veels te droog aardappels waren taai en niet lekker. na gerecht ging wel maar die combinatie sorbet vond ik niet echt lekker. het tweede rondje om drankjes op te nemen duurde erg lang en toen we net geholpen werden werd er maar een drankje opgenomen en de rest niet. ik kom hier niet meer terug.
Erik B.
Meesterproever
(127 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Als we in een hotel van van der Valk zijn nemen wij vaak de Chateaubriand en zo ook u; was weer super. De droge witte huiswijn vooraf en de rode huiswijn tijdens het vleesgerecht ook altijd helemaal prima. Wij bestellen deze wijnen ook weleens in dozen bij de slijterij van van der Valk; zo lekker vinden wij deze met een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Arjan V.
Meesterproever
(11 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,8 /10
Eten
8
Service
6
Decor
5
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Eten was heerlijk, had daar een Schnitzel en als dessert een bananensplit. Echter zaten wij in het gedeelte bij binnenkomst links, een zeer gedateerd gedeelte met een scheur in het tafelkleed. De zaal aan de rechterkant bij binnenkomst ziet er volgens mij veel beter uit. Bediening vond ik (op één ober na) onvriendelijk & ongeïnteresseerd, het leek eerder op personeel wat stage liep dan dat ze betaald werden en het naar hun zin hadden. Sommige gerechten en nabestellingen werden neergezet zonder maar ook "alstublieft" of "eet smakelijk" te zeggen......zo hoort het niet. Ik hou er een nare smaak aan over. Vroeger als kind kwam ik hier heel vaak met mijn ouders, nu waren we een tijd niet geweest maar toch terug met mijn moeder. Het nostalgische gevoel van vroeger geeft wel een goede vibe, we geven het binnenkort nog een keer een kans in de andere zaal, wellicht beter daar.
Janet L.
Expertproever
(8 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,3 /10
Eten
6
Service
6
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Lunch van der Valk de Biltsche Hoek

Ruim restaurant, ziet er schoon uit en een mooie inrichting. Personeel is professioneel en vriendelijk. Precies wat je verwachten mag.

Runderborst met bieten salade
Opzich prima kwa smaak, helaas wat te koud. Lekkerder op kamertemperatuur. Een grote hoop salade, geen mooie prensentatie. Er zitten te grote stukken biet in.
Goede portie, zit genoeg in om vol te raken.
Wel erg leuk een bakje met geroosterd brood ernaast.

12uurtje
Presentatie is leuk maar niet bijzonder.
Brood lijkt niet vers, (platgedrukt en een taaie harde korst) maar de smaken zijn verder gewoon ok.
Huzarensalade is heerlijk!

Conclusie: het is leuk om even snel tussendoor te lunchen voor die prijs maar het is niet erg bijzonder.

Monique P.
Meesterproever
(13 recensies)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
7
Service
7
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Lekkere clubsandwich gegeten met zuurdesembrood. Jammer genoeg geen lactosevrije gebak of desert voorhanden. Ook niet na vragen.
Delatour .
Expertproever
(7 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Bij binnenkomst goed geholpen.voorgerecht klein gerechtje met vis en vlees was erg lekker! Hoofdgerecht Chateaubriand dit was ook erg lekker. Kortom een goede avond gehad!
Railroad .
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
5
Service
5
Decor
5
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Dankzij de vrijgevigheid van een familielid kon ik, met een v/d Valk kadocard op zak, uiteten bij De Biltsche Hoek. Anders was ik er waarschijnlijk niet naar toe gegaan.
Op zondag ben ik met mijn vrouw en 2 kinderen (4 en 6) gaan eten.
Bij binnenkomst werd ik bij de balie vriendelijk geïnformeerd over de werking van de kadocard. De gastvrouw bracht ons eerst naar een tafel naast de ingang. Op ons verzoek werden wij naar een tafel gebracht in de andere vleugel. Het was gezellig druk.
Personeel liet ons 6 minuten wachten voor ze een drankje op kwamen nemen. Hierna gebracht, maar vervolgens werd vergeten de menukaart te overhandigen.
Dit duurde vervolgens weer even. Uiteindelijk een mosselpan besteld, mijn vrouw een salade als hoofdgerecht en de kinderen een kidsschotel schnitzel en kaassoufflé.
Het eten miste een passievolle bereiding. Soort veredele snackbar. Het bedienend personeel was vriendelijk, maar was niet attent. Wel leuk dat de kinderen in de keuken hun eigen ijsje mochten uitkiezen.
Wij zullen De Biltsche Hoek niet meer aan doen.
Monami .
Meesterproever
(15 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Samen met mij. Moeder gegeten het restaurant. M'n moeder mocht helaas alleen bouillon eten. (Operatie) ik had een biefstuk. Die was super mals. Lekkere bijgerechten. Erg veel voor mij alleen. Vriendelijke bediening. Een jonge man die zijn vak goed verstond. Oprecht vriendelijk. Wij komen zeker nog een keer terug zodat m'n moeder ook mee kan eten.
Geert M.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Zaterdagavond hebben we ter gelegenheid van een afscheidsetentje in verband met Pensioenering bij de Van der Valk in de Bilt gegeten was gezellig met vijf Collega's.
Wij zijn zeer tevreden gaan er geregeld eten.
Voorgerechten, Hoofdgerechten en Nagerechten waren Perfect.
Gaan er nog zeker een keertje eten.
  • 1
  • 2
TheFork maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren, de prestaties van de sites te meten en de retargeting van advertenties te regelen. Door de site te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie of verander je instellingen.