De Koets

Noordeinde 142 2514 GP Den Haag Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 35
|
31-702199695
9,1 /10
22 recensies

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 35
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 3 gangen, exclusief drank)

Drankprijzen

  • € 3,5
    Glas wijn
  • € 13
    Fles wijn
  • € 2,2
    Koffie
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant De Koets

Openingstijden

zondag en dinsdag t/m donderdag 17:30...22:00

vrijdag en zaterdag 17:30...23:00

Services

  • Mastercard , Pin
  • Airconditioning , Nederlands gesproken
Uitmuntend
9,1 /10
Alleen gasten die via TheFork hebben gereserveerd en hun reservering zijn nagekomen, kunnen een recensie plaatsen.
  • 10
    6
  • 9
    3
  • 8
    1
  • 7
    3
  • < 7
    9
Eten
9,1
Service
9,3
Decor
9
Prijs-kwaliteit
Precies goed
Geluidsniveau
Rumoerig
Wachttijd
Redelijk
17/22 recensies

Jouw recensie over het restaurant De Koets

Vanaf 18 februari 2019 kun je alleen een beoordeling schrijven als je via TheFork hebt gereserveerd en in dit restaurant hebt gegeten. De reservering kan gemaakt worden via de TheFork-app, website of via onze partnerwebsites en TheFork reserveringsmodule op de website van het restaurant.
Rudolph E.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2019
  • Online gereserveerd
In alle opzichten heeft restaurant De Koets aan onze verwachtingen voldaan.
We waren met z’n vieren en hebben allen zeer genoten: het eten was fantastisch, de bediening sympathiek en authentiek en de ambiance perfect. Van harte aanbevolen!
Sandra V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2019
  • Online gereserveerd
Super leuk restaurant, heerlijk gegeten, aardige mensen
Patricia B.
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2019
  • Online gereserveerd
De Kok is geweldig!! Wij hebben nog nooit zo heerlijk Sushi gegeten! Echt ten top!! Wij komen binnen kort weer.

Groetjes Ton en Patricia Boting.
Edwin H.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2019
  • Online gereserveerd
Verrassende gerechten en prima bediening. Heb m'n vragen bij het concept, willen jullie nu eters of borrelaars?
Eejt .
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
7
Service
5
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Op zich prima gegeten, hoewel de tonijn iets beter had gekund. We werden bediend door een vriendelijk meisje, maar het duurde allemaal net te lang. Het 2e bestelde drankje kwam zelfs nadat we al klaar waren, en we hadden bewust al wat gedraald. Het lijkt gezien de andere reacties dat er standaard onderbezetting is. Niet handig, want door maar 1 persoon extra in te zetten, loopt het vlotter en dat betaald zich altijd terug.
FLITS99 .
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
3,3 /10
Eten
4
Service
2
Decor
3
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Na een lange wandeling op het strand zaterdag 23 januari 2016 leek het ons een goed idee om te gaan eten bij restaurant De Koets. Helaas liep het uit op een grote teleurstelling!
Bij binnenkomst werden we niet verwelkomd en ook niet doorverwezen naar een tafel. We werden ook niet gewezen op eventuele kapstokken en hingen onze jassen maar over onze stoelen. Het restaurant kwam heel ongezellig op ons over, veel licht en heel stil! Zelfs geen achtergrondmuziek!
Na enige minuten verscheen er een gastvrouw aan onze tafel. Volgens de gastvrouw zou het Koetsmenu een goede keuze zijn. Het menu bestaat uit een voorgerechtje, een hoofdgerecht ( daarover straks meer!) en een dessert.

Binnen enige minuten werden de door ons bestelde koppen soep gebracht. Daar was niets mis mee, goed gevuld en heet!
Edoch toen het hoofdgerecht werd gebracht was er een forse teleurstelling. Mijn vrouw had kabeljauw besteld, maar kreeg zo'n minuscuul stukje vis dat we in de veronderstelling waren dat het nog bij het voorgerecht hoorde en beter op een cracker geserveerd had kunnen worden....zo klein! Bovendien was de vis keihard.
Ik had een varkenshaasje besteld, die half rauw bleek te zijn. Toen ik de gastvrouw daarmee confronteerde vertelde ze ( en ik citeer nu) "wij serveren het altijd half rauw ondanks dat we weten dat het heel slecht is om de varkenshaas zo rauw te eten. Bovendien wordt de varkenshaas heel taai als wij het gaar braden"

Tijd voor een echte kok misschien? Als de varkenshaas op verschillende manieren gebraden zou kunnen worden had ze dat moeten vragen! Bovendien probeerde ze mij op een hele nare manier terecht te wijzen dat ze al jaren in het vak werkzaam was en het daarom wel beter zou weten dan haar gasten.
Ik kon mijn glimlach dan ook niet onderdrukken toen de gastvrouw tot 2 maal toe niet in staat bleek om verschillende flessen wijn te ontkurken! Jarenlange ervaring in het vak?!?!

Het dessert ( Creme Brulee) was niet meer dan een flinterdun laagje op een schoteltje.
Bij het afrekenen maakte ik mijn teleurstelling kenbaar, maar er werd totaal niet op gereageerd en in plaats daarvan kreeg ik een pinapparaat onder mijn neus!
Nog steeds hongerig verlieten we maar snel De Koets om bij een in dezelfde straat gelegen restaurant wel een heerlijk diner voorgeschoteld te krijgen, en waar men wel weet wat gastvrijheid is!
Bij een volgend bezoek aan Den Haag staat De Koets zeker niet op het lijstje!!!
Simone K.
Meesterproever
(72 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
7
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Gisteren hier gegeten en ze verdienen een betere beoordeling dan het cijfer dat ze nu krijgen!
De kipsaté was op zich prima en de tournedos was uitstekend. En een tournedos is vaak een graadmeter voor de beoordeling van de kok! De bediening was erg vriendelijk en deed haar werk goed en aandachtig. Omdat ze alleen liep duurde het ietsje langer, maar ze had het prima onder controle. Jammer dat het rond 21.00 uur leegliep, want het is een prachtige ambiance met (niet onbelangrijk) heerlijke stoelen, die uitnodigen om lang te blijven hangen1
Mike S.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,8 /10
Eten
7
Service
5
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
De kwaliteit van het eten is ok, zeker voor de prijs. Maar het personeel heeft geen gevoel voor service. Ondanks dat het rustig was op zondagmiddag duurde de bestellingen lang, was het moeilijk nog een extra drankje te krijgen en was het personeel meer met elkaar aan het praten dan op de klanten aan het letten. Jammer, want de gerechten op de menu kaart klinken goed.
Marcel C.
Meesterproever
(31 recensies)
Gemiddelde cijfer
5,3 /10
Eten
6
Service
2
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Op 3 januari 2015 hadden mijn vrouw en ik al een bezoek gebracht aan het toen nieuwe restaurant De Koets op het Noordeinde in Den Haag. Na onze teleurstellende ervaring hadden we toen al geschreven hier nooit meer terug te keren. Echter; we zijn van mening dat een restaurant recht heeft op een tweede kans. Vandaag moesten we op het Noordeinde zijn en vanwege een beslissing over een kunstaankoop wilden we even ergens zitten na te denken over deze aankoop. Aangezien de galerie vrijwel naast het restaurant gesitueerd is zijn we er toch weer binnengestapt, met hoop op een betere ervaring. Hoewel onze bestelling heel simpel was (koffie, fris en appelgebak) bleek het voor de bediening toch weer een hele uitdaging. Na 15 minuten wachten hebben we maar gevraagd waar het bestelde bleef, waarop de reactie van de jongedame was dat ze het ook wel lang vond duren! Een paar minuten later kwam de 1e bestelling en de door mijn vrouw bestelde Cola light, bleek een gewone Cola te zijn. Het flesje werd omgewisseld, maar geen woord van excuus of zo. Uiteindelijk waren we toe aan afrekenen, maar ook dat bleek een hele klus. Geen bediening te vinden die aan onze wens kon voldoen. Er ging gezocht worden naar "iemand" die met ons af kon rekenen. Na een kleine 5 minuten nog altijd geen resultaat, waarop we weer iemand van de bediening hebben aangesproken. Deze voelde zich blijkbaar aangevallen, want de reactie die we mochten krijgen was niet echt vriendelijk en netjes. Uiteindelijk kwam er iemand uit de coulissen die onze betaling kon afhandelen. Zal de bedrijfsleiding zijn geweest. Ook haar hebben we gemeld dat het met bediening en personeel redelijk knudde is, maar of deze klacht serieus genomen zal worden? Voor ons is het nu echt nooit meer!
Yanna T.
Expertproever
(6 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,3 /10
Eten
7
Service
5
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Vanuit buiten ziet het er mooi uit. Op vrijdagavond kwamen we met z'n tweeen en het zag er binnen leeg uit. Hooguit 4 tafels bezet. Dat moet eigenlijk al genoeg zeggen. Toch gingen we naar binnen omdat het er aantrekkelijk uitzag.
De bediening is niet onaardig, maar zeker geen echte horeca dame. Over heel de avond verspreid hebben we maar 1 drankje gedronken, omdat er maar 1 keer aan ons gevraagd is wat we wilde drinken. Haar wenken ging moeizaam en eigenlijk hadden we daar ook geen zin in. We wilden bediend worden... Na 10 minuten ging de muziek uit, waardoor er een ijzige stilte in de tent hing. We hebben gevraagd of de muziek aan kon, waarna deze zo zacht stond dat het eigenlijk weinig effect uithaalde.
Qua eten:
Mijn vriendin met wie ik was lust geen aardappel dus vroeg extra risotto bij haar gerecht. Dit kreeg ze er niet bij, waardoor zij het alsnog moest vragen. Toen we beiden ons hoofdgerecht allang ophadden kwam er nog een bordje risotto... We wilden heel graag nog een toetje eten een een liquertje drinken maar hebben besloten dit bij een gezelligere tent te doen. Want gezellig is het bij de koets niet. Je moet zelf gangmaker spelen...
Om positief te eindigen; De tonijn en de lamsrack waren heerlijk
Yen-li B.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
7
Service
5
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
We waren net met een paar collega's bij de Koets om te lunchen.
De soep was koud, die hebben we teruggestuurd. Als argument waarom de soep koud was, werd gezegd: sommige mensen houden van lauwe soep....
Het broodje hete kip, dat overigens wel heel lekker was, werd geserveerd terwijl de soep nog niet op was. Toen wij vroegen waarom dat was, kregen we als antwoord: dat doen we altijd zo.

De dames en heer van de bediening stroomden ook niet over van gastvrijheid of zelfs maar vriendelijkheid.

Het moge duidelijk zijn, wij komen hier niet terug.
Olaf S.
Meesterproever
(30 recensies)
Gemiddelde cijfer
4,5 /10
Eten
3
Service
5
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
De plek is geweldig en het interieur ziet er mooi uit. Dat staat in schril contrast met de kwaliteit van het eten. De soep is ijskoud en ook de creme brulee is koud. De risotto is matig en er zit veel teveel (vieze) saus bij het hoofdgerecht. Ik krijg het vermoeden dat niets vers is. Persoonlijk vind ik het irritant als je voor mayonaise bij de frietjes extra moet betalen. Dat verwacht je op Scheveningen, niet aan het Noordeinde. En dan de bediening. Als we net binnen zijn en het menu bekijken komt de ober binnen vijf minuten drie keer vragen wat we willen drinken en of we al een keuze gemaakt hebben. De derde keer zegt ze "Nog steeds niet!?" Dat kan echt niet. Om positief te eindigen: de rest van de avond is het personeel vriendelijk.
Magnetisch .
Expertproever
(5 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Gisteren liepen mijn vrouw en ik gezellig binnen bij De Koets, het aangename interieur was uitnodigend.

Bij binnenkomst werden wij leuk ontvangen.. de gastvrouw begeleide ons aan tafel en nam onze drankjes op.

Wij namen een broodje vooraf, de gamba's en pasta garnalen als hoofdgerecht.

Beide gangen werden snel geserveerd en tussendoor werden onze drankjes bijgeschonken.

Mijn vrouw is dol op gamba's en werd gelukkig ook niet teleurgesteld. De pasta garnalen waren ook heerlijk maar erg vullend. Ik ben normaal gesproken iemand die graag zijn bord leeg eet, maar het is me helaas niet gelukt vanwege de hoeveelheid.

Het liefst neem ik dan ook een dessert na een maaltijd, maar mijn vrouw en ik besloten een OREO TAART te delen. Heerlijk!

Al met al was het een geslaagde avond en heb van de eigenaar ZELF, het telefoonnummer gekregen van de interieurdesigner, want ik was helemaal weg van de "krokodillenprint" bankjes.

Zeker voor herhaling vatbaar..

marc20021 .
Expertproever
(8 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
3x 10 . Dat waren helaas niet mijn eindcijfers op de middelbare school.
Gisteren gegeten bij de Koets. Een nieuwe zaak dus altijd leuk om het even uit te proberen.
De zaak ziet er van buiten en van binnen verbluffend mooi uit en alles klopt tot in de details.
Dit is een zaak die noordeinde waardig is. Een zekere aanwinst voor de straat.
Het restaurant heeft een prachtige entree van glas in lood en wat mij gelijk opviel was de schitterende open keuken voorzien van het mooiste kooktechniek.
De kaart is iets te groot maar dat nam niets weg van de kwaliteit van het eten. Ik heb een Lamshaas besteld op aanrader van de ober en mijn collega's namen de lamsrack en tournedos.
Waarschijnlijk heeft de leiding de voorafgaande recensies gelezen en er de nodige aandacht aan besteed, want wij kregen keurig een opschep lepel bij de friet en een lepeltje in de mayonaise.
De kelners zien er netjes uit, zijn vriendelijk en attent.
Bij het verlaten keurig door de ( Manager / Gastheer ) uitgelaten.
Kortom een zeer aangename ervaring en wij komen zeker vaker terug.
Panagiotis P.
Meesterproever
(20 recensies)
Gemiddelde cijfer
4,3 /10
Eten
2
Service
5
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Op zondag avond bij de Koets gegeten. Het interieur is hip en modern. Helaas is het eten niet zo veel belovend als de uitstraling van de zaak. Het eten is onder de maat.
Ik heb persoonlijk lang niet zo slecht gegeten als zondag avond.
De keuze uit de kaart is enorm. Naar mijn mening veel te veel gerechten. Buiten dat, zijn de gerechten ook te saai anno 2015. We hadden als voorgerecht coquilles en Hollandse garnalen en als hoofdgerecht sliptong en gamba's.
Bij onze drankjes werd gevraagd als we brood met dipjes wilden hebben. Daar gingen we akkoord mee. Helaas was dat ook het enige dat correct was. Brood werd warm geserveerd en was van goede kwaliteit . De dipjes op basis van boter, smaakten alsof ze ruim van te voren in bakjes waren gespoten, met het gevolg dat er een onaangenaam korstje was aan gekoekt. De zogenaamde aioli leek frietsaus met knoflook.
De teleurstelling kwam snel met de voorgerechten. Ik had coquilles besteld en mijn vriendin Hollandse garnalen salade. De salade was in een glaasje, en bedje van sla, niet aangemaakte Hollandse garnalen en de saus bovenop. Daarnaast toast met een kuipje boter. Presentatie jaren 70. Mijn coquilles waren niet gaar en ijskoud van binnen. Die werden ook gelijk naar de keuken gestuurd en 5 minuten later kwamen ze gelukkig warm terug. De bediening zou dit probleem oplossen met een gratis drankje. Correct.
De hoofdgerechten waren op hetzelfde niveau als de voorgerechten. Sliptong was flauw, en slecht gebakken. De bloem had al het vet opgezogen en het smaakte vet en papperig. De gekookte groeten onder de vis a la jaren 70 waren ook geen succes. Een beetje creativiteit zou ook aangenaam zijn. De gamba's van mijn vriendin waren met schaal gebakken. Dus het strontdarmpje was niet verwijderd. De structuur was papperig en niet knapperig zoals het hoort. De smaak was ook niet lekker. Bizar dat je gebakken gamba's zo kan verpesten.
De gamba's werden naar de keuken gestuurd. 2 minuten later kwam de leidinggevende in de bediening om ons te vertellen dat zei ze had geproefd en er was niets mis mee.
Helaas waren we er al helemaal klaar mee. We hebben 70 zure euro's moeten betalen voor 2 personen, wat in mijn mening veel te veel geld is voor deze kwaliteit van eten aangezien dat je in andere zaken veel beter, spannender en lekkerder kan eten. De dranken waren van de rekening eraf gehaald. Hetzelfde zou moeten gebeuren ook met de gamba's van 21 euro. Een ding is zeker. Ons gaan ze nooit meer zien.
Barbara V.
Meesterproever
(115 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
9
Service
9
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Onze eerste kennismaking met "de Koets" viel zeker niet tegen. Wij namen een lunch waarbij je voor 1 euro extra een kop soep kon bestellen. Mijn partner nam de zalmrokerij met tomatensoep vooraf. Een verrukkelijke, zoetige tomatensoep gevolgd door een meer dan rijkelijk met zalm belegd waldkorn broodje. Ik had een kop kippensoep met 2 sneetjes brood met kalfsvleeskroketten en mosterd. Verse jus erbij en koffie met lekkere koekjes toe. Alles smaakte heerlijk. De inrichting vonden wij erg mooi! Dit wordt een adres waar wij, gezien het feit dat wij wekelijks in Den Haag zijn om op ons kleinkind te passen, regelmatig terug zullen komen!
Marcel C.
Meesterproever
(31 recensies)
Gemiddelde cijfer
4,3 /10
Eten
3
Service
4
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
De Koets is gevestigd in op de voormalige locatie van de DE winkel. Inrichting zag er uitnodigend uit, vandaar dat wij er na een dag winkelen aan het einde van de middag zijn binnen gestapt. Ontvangst was vriendelijk, maar wat daarna volgde was een deceptie. De kaart is vrij uitgebreid en er is ook een 3-gangen dagmenu, waar wij voor kozen. Na ca 30 minuten wachten werden wij verrast met het hoofdmenu terwijl we nog in afwachting waren van het voorgerecht (carpaccio). Verwarring bij de bediening was het gevolg. Hoofdgerecht (kabeljauw) werd mee terug genomen en wij vreesden al dat dit niet goed zou gaan komen, hetgeen later werd bevestigd.

Uiteindelijk weer vrij lang wachten op het voorgerecht, dat op zich niet verrassend maar wel OK was. Hierna volgde het hoofdgerecht en wat we al vreesden werd waarheid: de geretourneerde kabeljauw leek opgereuteld (magnetron) want de kabeljauw was gortdroog en lauw. De bij geserveerde frites waren wel goed en ruim voldoende. Alleen jammer dat de frites met de handen uit het schaaltje gehaald moest worden (geen bestek) en ook het lepeltje voor de mayonaise ontbrak.

Het nagerecht bestond uit koude creme brulée, die wel goed smaakte. De dame blanche was wat je van een dame blanche mag verwachten.

Op de vraag of alles naar wens geweest was hebben we ontkennend geantwoord en de jongedame zou het doorgeven aan de keuken. Of dit ook gedaan is?

Voor het lange wachten en het mislukte hoofdgerecht werd pas na onze reclamatie een schoorvoetend excuus aangeboden. Klaarblijkelijk geen reden voor een gratis kopje koffie o.i.d.

We hebben een goede € 40,00 afgerekend voor de 2 menu's. Niet veel geld, maar voor hetgeen we geleverd hebben gekregen was het dat wel. Wij komen hier in ieder geval niet terug.
TheFork maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren, de prestaties van de sites te meten en de retargeting van advertenties te regelen. Door de site te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie of verander je instellingen.