De Gelaarsde Kat

Hooftstraat 81 2406 GE Alphen aan den Rijn Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 43
|
31-172491401
7,3 /10
42 recensies

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 43
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 3 gangen, exclusief drank)
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant De Gelaarsde Kat

Services

  • Amex , Mastercard , Pin , Visa
7,3 /10
Alleen gasten die via TheFork hebben gereserveerd en hun reservering zijn nagekomen, kunnen een recensie plaatsen.
  • 10
    5
  • 9
    3
  • 8
    5
  • 7
    7
  • < 7
    22
Eten
6,6
Service
7,9
Decor
8,2
Prijs-kwaliteit
Precies goed
Geluidsniveau
Precies goed
Wachttijd
Redelijk
42/42 recensies

Jouw recensie over het restaurant De Gelaarsde Kat

Vanaf 18 februari 2019 kun je alleen een beoordeling schrijven als je via TheFork hebt gereserveerd en in dit restaurant hebt gegeten. De reservering kan gemaakt worden via de TheFork-app, website of via onze partnerwebsites en TheFork reserveringsmodule op de website van het restaurant.
Seppe R.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
4 /10
Eten
4
Service
2
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Was ronduit slecht, bediening had totaal geen aandacht voor de mensen, onbeperkt patat.. Leuk, alleen het zou wel leuk zijn als ze ook langskwamen of luisterden als je de bediening roept..
Vlees was rouw en niet eens warm, terwijl we medium vroegen... Hoofdgerecht en desert.. en we hebben er 2,5 uur gezeten!
Ronduit slecht, we komen hier nooit meer terug!
Robert W.
Meesterproever
(52 recensies)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
2
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2018
Op een dinsdagavond ben ik met teamgenoten bij De Kat gaan eten.
De ontvangst was vriendelijk, we kregen een tafel met uitzicht over de Rijn. Nadat de bestelling voor de drankjes werd opgenomen, werd de bestelling voor de drankjes opgenomen. En weer. En nogmaals. Iedere 4 minuten kwam een serveerster vragen of wij nog wat wilden drinken. We hebben er wat van gezegd, omdat het echt irritant begon te worden.
Broodje dip vooraf was prima.
Als hoofdgerecht werd 7 maal onbeperkt spareribs gekozen, 1 saté en 1 vegetarisch taartje. De spareribs zijn er in 3 smaken, maar minmaal 4 van de 7 personen die spareribs besteld hebben proefden het verschil niet tussen de verschillende smaken spareribs. Het vegetarische taartje was erg klein en bovendien vet. Het was de toch stevige prijs van 19,50 niet waard. Frietjes waren niet bijzonder, de groente bestond uit komkommer. De bediening vroeg niet of het hoofdgerecht gesmaakt had, ze hadden het wellicht te druk met het opnemen van de drankjes...
Er zijn genoeg plaatsen waar je beter eet voor minder geld. Afrader dus.
Noa H.
Meesterproever
(33 recensies)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
4
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Met name de kwaliteit van het eten en hoe het wordt opgediend was ik niet erg blij mee, zeker niet omdat de prijzen vrij hoog liggen. Ook de wachttijd was erg lang (anderhalf uur tot het hoofdgerecht) en het was vrij benauwd en warm. Ziet er gezellig uit, bediening is vriendelijk maar zal zeker geen tweede keer gaan.
Henk V.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
4,5 /10
Eten
4
Service
4
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Dit keer eens niet over het eten (liet overigens te wensen over). Een sr. bediende meende me op niet mis te verstane wijze te moeten wijzen op gebruik van mijn mobiel. Verre van diplomatiek maar in feite kunnen we elkaar daar wel vinden. Ook ik ben van mening dat het maar eens afgelopen moet zijn met al die mobieltjes op tafel in een restaurant. Laten we gewoon gezellig in gesprek zijn en van het eten genieten. Maar dan zeg ik wel: als je je als restauranthouder dan principieel denkt op te moeten stellen wees dan een vent en hang een bordje naast de deur met de tekst “gebruik van mobiele telefoons verboden”. Voor het eten zou ik zeker niet naar DGK terug komen maar voor een restauranthouder met principes wel.
Peter S.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2018
Weer lekker gegeten vandaag.
Sfeer was weer uitstekend evenals het eten en de bediening.
Tegenwoordig hebben ze verse friet,echt heerlijk.
vdhoek .
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Altijd geweldig goed eten en leuke bediening.
Ik ben gek op de heerlijke spareribs.
Gezellige sfeervolle zaak.
Vooral met de gastheer is het altijd de grootste pret.
vdhoek .
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Heel gezellige sfeer en super lekkere eten.
Vooral de spareribs zijn heerlijk.
Wij komen speciaal uit Dordrecht naar Alphen aan den Rijn.
Rob B.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten en gedronken alles keurig verzorgt en op tijd de spareribs waren voortreffelijk en het vleesplankje ook bij bestelling stond alles binnen de 20 minuten op tafel prima service top en de prijs van wat we hadden genuttigd viel ons reuze mee goedkoper kan je niet eten we gaan hier nog wel een paar keer naar toe prima restaurant top.
Selene .
Expertproever
(6 recensies)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
6
Service
2
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
De druppel van slechte service. Bij binnenkomst moesten we even wachten, terwijl we hadden gereserveerd maar ok, dat kan. We kregen een prima tafeltje buiten op de vlonder. De eigenaar kwam even bij ons zitten en een flesje wijn werd gehaald. De kaart kregen we niet. We begonnen met de pistoletjes met de dip. De serveerster beloofde een mesje te brengen, echter die kwam niet. Hier hebben we later nog n keer om gevraagd en nog niet gekregen. Toen maar weer om de kaart gevraagd. Mijn vriend ging voor de mosselen en ik voor een vispotje. Het vispotje was ok, maar bij de mosselen werd brood beloofd die niet kwam. Ook de mayonaise die ik graag wilde bij de friet kwam maar niet. Het leed was geschied, toen we er over reclameerde kwam de eigenaar excuses aanbieden maar de friet was koud en ik had het wel gehad. we vroegen de rekening en die kwam ook niet. We zijn toen maar zelf naar voren gelopen om te betalen. De eigenaar verklaarde dat hij een serveerster tekort had maar voor mij was dit een eens maar nooit meer. Inmiddels heb ik zelfs het vertrouwen in "uit eten" verloren. Ben er klaar mee. Veel geld kwijt en niet eens alles gekregen wat we zouden hebben moeten hebben gehad. Jammer dat de Gelaarsde kat niet wat aanbood aan ons, de locatie is super maar daar houdt het dan ook mee op. Nooit meer.
A K.
Expertproever
(9 recensies)
Gemiddelde cijfer
4,5 /10
Eten
4
Service
4
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Lange wachttijd, geen net ontvangst, ongeïnteresseerd personeel en slechte prijs kwaliteit verhouding. Is echt een vreetschuur.
CJJ S.
Meesterproever
(53 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
met een groep van 20 hier gegeten.
geen haute cuisine, maar wel heel goed voor een redelijke prijs.
bediening attent en beleefd
Maar wel een beetje krappe plaatsen.
chelsea V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
gister voor de 2e keer bij dit gezellige restaurant geweest.
vooraf een broodje met de beroemde dip (HEERLIJK!!)
het vlees word goed bereid en de sfeer is erg gezellig.
alle gerechten worden gereserveerd met komkommertjes in zuur en verse friet.
wel is het erg krap om beneden te eten vooral de tafeltjes voor 2 personen zijn net te klein.
Dit aangegeven bij de bediening en werd meteen een ander tafeltje geregeld (boven) erg gezellig zitten ook!
de bediening is erg vriendelijke en leggen alles goed uit.
voor een leuke prijs onwijs goed eten! zeker een aanrader wij komen hier volgende maand vast weer
klootwijk-bianca .
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
4 /10
Eten
4
Service
2
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Tweede kerstdag hier gegeten. Het was druk, wat logisch is, mensen stonden buiten te wachten. Bij binnenkomst kregen we gelijk de opmerking dat we "door moesten lopen", we hielden de boel op. Hartelijk welkom dus. De bediening leek het niet erg naar hun zin te hebben, op de gastheer na, die erg met zichzelf in zijn nopjes leek. De opmerking "doe je mobiel eens weg, je bent niet gezellig zo" viel erg verkeerd toen ik mijn telefoon controleerde, ik ben niemand verantwoording schuldig (en ik ben zelf juist ANTI mobiel in een restaurant, alleen soms MOET Je door privé omstandigheden bereikbaar zijn). Ivm voedingsallergie ruim vooraf contact gehad via mail, was allemaal prima geregeld. Tot gisteravond: niemand wist ervan. Resultaat: geen dessert. En als reactie op mijn mail daarvoor: Jammer dat het mis is gelopen, zal de drukte wel zijn geweest. Geen excuses of wat dan ook.
Broodje vooraf: een schaaltje met pistoletjes en dip. Heerlijk. Maar geen schaaltje om op te snijden, dus beetje knullig op je servetje plakjes van snijden. Kip in ananassaus was erg pittig, terwijl je dit juist zoet verwacht. De trio van sate: ook de sate saus was te pittig. De zoete spareribs waren niet zoet, zat bijna geen marinade aan. Ze waren wel heel mals. De patat was bij serveren al koud.
Eens. Nooit meer.
Jacqueline B.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
8
Service
2
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Onlangs gereserveerd en gevraagd om een tafel op een rustige plaats ivm gehoorproblemen. Wij gingen op een dinsdagavond eten en er was nog niemand in het restaurant toen wij kwamen. De tafel die wij toegewezen kregen stond precies onder de geluidsbox, waarop wij vroegen om een andere tafel of de muziek wat zachter. Om een lang verhaal kort te maken; iedere keer werd de muziek weer harder gezet en even zo vaak vroegen wij weer of het wat zachter kon. Toen wij na het (lekkere) eten vertrokken meldde de ober dat nou eenmaal gebruikelijk was om hard muziek te draaien in hun restaurant. Jammer dat ze ons dit niet gemeld hadden toen we reserveerden. Ondanks het lekkere eten een nare bijsmaak van dit restaurant.
Ton H.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Wij komen vaak in de bistro de gelaarsde kat en elke keer is het voortreffelijk zowel de bediening als de gerechten waren uitstekend. Onze vrienden vinden het reuze fijn en gezellig als wij daar een tafel bestellen of het nou 4 of 14 man is het blijft voor ons een hele gezellige en goede kwaliteit van het geheel.
Ton H.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wij komen vaak in de bistro de gelaarsde kat en elke keer is het voortreffelijk zowel de bediening als de gerechten waren uitstekend. Onze vrienden vinden het reuze fijn en gezellig als wij daar een tafel bestellen of het nou 4 of 14 man is het blijft voor ons een hele gezellige en goede kwaliteit van het geheel.
Susanne D.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
4 /10
Eten
4
Service
2
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Met mijn kinderen ,(2 x ruim 2 meter), en schoondochter , ook een lange dame, werden we (na reserveren)aan een piepklein tafeltje gezet. Niemand kon zij benen kwijt, en we konden ook de stoelen niet een beetje naar achter schuiven, want dan hadden we bij de buren op tafel gezeten.
De jongens wilden spareribs eten, en wij (de dames) gingen voor een satégerecht.
Ongeveer een uur nadat het eten was uitgeserveerd, lukte het de jongens om nog een sparerib te bestellen.
De serveerster drong eropaan dat ze een halve bestelden.
Toen ik vertelde dat die spareribs echt wel op zouden komen,
en we geen zin hadden om weer een uur te wachten, reageerde ze met de opmerking: Ja maar, het is niet de bedoeling dat u er ook van eet.
Erg onprofessioneell! Veel gedoe ook weer met afrekenen.
Nooit meer wat mij betreft!
Susanne D.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
3,5 /10
Eten
4
Service
2
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Met mijn kinderen ,(2 x ruim 2 meter, en schoondochter , ook een lange dame, werden we (na reserveren)aan een piepklein tafeltje gezet. Niemand kon zij benen kwijt, en we konden ook de stoelen niet een beetje naar achter schuiven, want dan hadden we bij de buren op tafel gezeten.
De jongens wilden spareribs eten, en wij (de dames) gingen voor een satégerecht.
Ongeveer een uur nadat het eten was uitgeserveerd, lukte het de jongens om nog een sparerib te bestellen.
De serveerster drong eropaan dat ze een halve bestelden.
Toen ik vertelde dat die spareribs echt wel op zouden komen,
en we geen zin hadden om weer een uur te wachten, reageerde ze met de opmerking: Ja maar, het is niet de bedoeling dat u er ook van eet.
Erg onprofessioneell! Veel gedoe ook weer met afrekenen.
Nooit meer wat mij betreft!
Gemmie W.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
4,3 /10
Eten
4
Service
2
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Al vaker voorgenomen om daar niet meer te eten. Toch maar weer eens geprobeerd. Had een palet van vlees. Biefstuk en saté waren prima. Alleen het stukje sparerib was ronduit vies. Er zat totaal geen smaak aan. De eigenaar vertelde dat het waarschijnlijk niet goed ingekookt was. Hier kon ik het mee doen. Geen excuus of kopje koffie. Slechte service. Nu dus echt de laatste keer.
Sofie R.
Meesterproever
(17 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Dit is een zeer prima bistro in Alphen. Altijd volle bak, wanneer je er ook komt. Wij gingen met zijn vijf personen, drie volwassenen en twee kinderen, en dan is dit een geweldige optie. De Spare ribs zijn werkelijk nergens lekkerder en ook de sate is inmiddels beroemd. Altijd een drukte van belang en zoals mijn voorganger al zegt, een zeer aanwezige gastheer.... Friet uiteraard ook prima en de huiswijn is ook goed te doen. Jammer dat het recept en hoeveelheid komkommer salade is veranderd maar verder is het zeker de moeite om hier eens binnen te stappen. De hele entourage is ook best grappig om eens goed te bekijken. Zo 1 of 2 keer per jaar eten we hier even iets, en dat is genoeg.
TheFork maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren, de prestaties van de sites te meten en de retargeting van advertenties te regelen. Door de site te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie of verander je instellingen.