Dauphine

Prins Bernhardplein 175 1097 BL Amsterdam Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 39
|
31-204621646
6,8 /10
161 recensies

Over het restaurant Dauphine

De hele dag genieten

Dauphine, een begrip in Amsterdam! De perfecte plek om overdag neer te strijken voor een uitgebreide of snelle lunch en waar je 's avonds zo de tijd vergeet tijdens het diner. Het menu staat vol met klassiekers, een keuze maken is lastig! Werp ook een blik op de wijnkaart, daar word je heel erg blij van.

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 39
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 3 gangen, exclusief drank)
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Dauphine

Hoe kom je er?

  • Openbaar vervoer
    Gemakkelijk te bereiken met tram 12 en metro-/treinhalte Amstel Station
  • : Parkeergarage is aanwezig onder het gebouw. Vergeet uw kaart niet af te stempelen bij de bediening voor korting!

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 01:00
Zaterdag en Zondag van 11:00 tot 01:00

Keuken van 10:00 tot 22:00 (Ma - Vrij)
Keuken van 11:00 tot 21:30 (Zat - Zon)

Services

6,8 /10
Alleen gasten die via TheFork hebben gereserveerd en hun reservering zijn nagekomen, kunnen een recensie plaatsen.
  • 10
    0
  • 9
    3
  • 8
    34
  • 7
    67
  • < 7
    52
Eten
7
Service
6,2
Decor
7
Prijs-kwaliteit
Precies goed
Geluidsniveau
Rumoerig
Wachttijd
Redelijk
154/156 recensies

Jouw recensie over het restaurant Dauphine

Vanaf 18 februari 2019 kun je alleen een beoordeling schrijven als je via TheFork hebt gereserveerd en in dit restaurant hebt gegeten. De reservering kan gemaakt worden via de TheFork-app, website of via onze partnerwebsites en TheFork reserveringsmodule op de website van het restaurant.
Gerrit V.
Meesterproever
(10 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2019
Ondanks de grote drukte was de bediening goed.
We waren tijdens de lunchtijd en hadden daarom maar een beperkte keuze aan "hoofdgerechten".
Toch iets lekkers gevonden, twee soorten ravioli.
Myriam R.
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
4,5 /10
Eten
6
Service
2
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2019
Kom al erg lang in Dauphine, spreek er met klanten of collega's af. Het serviceniveau vind ik erg naar beneden gaan. Je moet veel moeite doen om iets te bestellen, soms lang wachten. Vandaag, om 10.15u zat het hele achterste deel van het restaurant afgeschermd. De zon stond erg fel op voorste deel waardoor je aan sommige tafeltjes niet kon zitten zonder verblind te raken. Er waren ook nog maar weinig tafeltjes beschikbaar. Klanten vroegen allen of ze achter mochten zitten maar dat mocht niet. Ze wilden het al reserveren voor lunch. Het werd steeds drukker en de situatie werd steeds lastiger, uiteindelijk deden ze het achterste deel open en konden nieuwe klanten goed zitten. Klanten die verplaatsen werden weer weggestuurd en vervolgens werd er een nieuw hek om die tafeltjes gezet. Het leek of niet de klant maar het personeel belangrijker was. Daar iets over zeggen leverde ook niets op, alleen een verdediging van hun eigen standpunt. Erg jammer, er zijn klanten van mij die hier niet meer willen afspreken. Terwijl het zo een centrale locatie is.
Susan B.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2018
Prima gegeten, ruime keuze ook voor vegetarische gerechten. Het voorgerecht (raviolo met eekhoorntjesbrood) was achteraf lekkerder dan het hoofdgerecht (veg. burger) waarvan de friet helaas al bijna koud was.
Edward K.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
6
Service
2
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
Afgelopen zaterdag ben ik na het eten zeer teleurgesteld het restaurant uitgegaan, na het meemaken van de bediening van dit restaurant. Ik vind dat ze totaal niet klantgericht en gastvrij zijn, het lijkt alsof ze er geen zin in hadden vanavond...bot, ongeïnteresseerd, totaal niet pro-actief.
Een port bij de kaas komt als de kaas op is, de cappucccinno was totaal vergeten, (en dat lag aan ons natuurlijk;-) )
Het was redelijk bezet, dus drukte mag wat mij betreft geen excuus zijn.


De kwaliteit van het eten is op zich ok, ik had een hazenpeper die echt heel smakelijk was, en een goede grote portie, alleen jammer is wel dat op het menu staat dat de kaasplank uit 4 kazen bestaat en we er uiteindelijk maar 3 krijgen...''de menukaart moet nog worden aangepast'' is het excuus.
De hamburger ter grootte van een kleine hamburger een XL te noemen doet ook afbreuk.
En de patat was lauw...
Jammer jammer, vanwege de bedieining komen we dus nooit meer terug!
Annelies K.
Meesterproever
(39 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Wij hebben prima gegeten, met professionele bediening. We kregen de rustige plek waar we bij de reservering om gevraagd hadden, dus weinig op aan te merken. Kleine tip: de clamchowder was te “zalmig”.
RJMB .
Meesterproever
(26 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
ALGEMEEN
Mooi pand op centrale locatie. Dauphne heeft qua sfeer wat on-Amsterdams cools. Ruim en groots. Eten is van bovengemiddelde kwaliteit, maar te duur voor wat het biedt.


LOCATIE
Makkelijk gelegen naast het Amstelstation, dus eenvoudig te bereiken. In de buurt zit (nog) vrij weinig aan leuke zaken - dus wat dat betreft een prima positie.


AMBIANCE
Als voormalige Renault-garage is Dauphine een groots, industrieel pand. Hoge plafonds, coole sfeer, mooie bar. Niet intiem, maar wel door de drukte een leuke sfeer.


ETEN
Het eten bij Dauphine is smaakvol en bovengemiddeld. Een goede zeebaars met mooi garnituur (o.a. zeekraal) en confit de canard (met witte bonenmousse) smaakten goed en waren niet doorsnee. De porties zijn wel klein (zelfs als kleine eter).


DRINKEN
Goede sortering van wijnen. De grootte van de porties schieten te kort. Beiden hadden we een glas Fleurie, dat niet meer was dan een flink bodempje. Dan is 6 EUR voor een glas te dikbetaald.


BEDIENING
Redelijke service, maar niet meer dan dat. De ontvangst was goed; snel en efficiënt. Maar dat we voor een simpel gerecht 40 minuten moeten wachten, is teveel van het goede. Afrekenen duurde ook lang.


PRIJS-KWALITEIT
Daar waar Dauphine voorheen een goed alternatief was, prijst men zich nu uit de markt. Voor twee hoofdgerechten, water en twee glaasjes wijn mochten we EUR 65,- afrekenen. Dat is veel te veel, zeker gezien de kleine porties (wijn en eten) zonder sides. Vroeger was het "voor een beetje meer" geld "veel meer krijgen". Nu is die tendens weg. Zonde. Niet voor herhaling vatbaar.
John M.
Meesterproever
(33 recensies)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
4
Service
4
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
een mooie entourage in deze v.m. showroom . Hoog waardoor de akoestiek prima is.
De bestelde makreel filet bleek een kabeljauw schotel en toen we hierover reclameerden
gaf de bediening aan dat het wel klopte. Goed dan maar kabeljauw. Smaakte goed.
De XL Royale burger was niets bijzonders. Bacon die nog uitgebakken moest worden, een plak cheddar, gortdroog! De burger zelf was ook vrij droog. Van dit soort burgers gaan er dertien in een dozijn. De bijgeleverde frietjes zijn bleek en dun.
Te veel verschillende mensen in de bediening aan tafel.
Feike C.
Meesterproever
(109 recensies)
Gemiddelde cijfer
5,5 /10
Eten
6
Service
4
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Het is een leuke plek, maar wel heel onpersoonlijk. Het eten is ok, maar ook niet bijzonder. Je wordt door verschillende mensen geholpen, maar die tonen duidelijk geen interesse in hun gasten. Leuk om een keer te zijn, maar geen aanrader!
Nigina N.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
2 /10
Eten
2
Service
2
Decor
2
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Ik schrijf nooit recensies, maar dit is toch even nodig. Nog nooit zo een slechte service gehad in Amsterdam. Ondanks dat het totaal niet druk was, werd ons niet gevraagd of we nog iets anders wilden, we moesten echt ons best doen om de aandacht van de bediening te krijgen. Er kon geen lachje vanaf, ze deden alles met tegenzin. Lange blonde man die daar werkte deed erg uit de hoogte toen we vroegen of we nog iets mochten bestellen. Al met al met een slecht gevoel naar huis gegaan. NOOIT MEER!
Wim E.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
4
Service
4
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Op 24 december naar een jazzavond geweest. Luisteren en eten, een leuke combinatie. Tafel al maanden tevoren besproken. Bij aankomst kregen we een tafel in een donker hoekje, achter de enorme vleugel, uitzicht zero. Na lang aandringen andere tafel gekregen met iets minder slecht zicht. Het eten viel ons erg tegen. We komen al vele vele jaren bij Dauphine en zijn daar meer dan tevreden over. Maar dit haalde het rapportcijfer zes niet eens (behalve het stuk vlees dat weliswaar lauw werd geserveerd maar wel smakelijk was). De bediening was niet goed, te lang wachten op de bestelde drankjes, nee ook dat zijn we bij Dauphine niet gewend. En toen bij het afrekenen bleek dat er slechts één pinapparaat beschikbaar was voor alle gasten, hadden we het helemaal gehad. We zijn maar in het restaurant-zelf gaan betalen ... Nee, Dauphine: de muziek was fantastisch, de ambiance prima, maar verder ... nee.
Feike C.
Meesterproever
(109 recensies)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
8
Service
6
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Heb hier samen met een relatie geluncht. Makkelijk bereikbare locatie en ook parkeren is geen enkel probleem. Eten is niet spectaculair maar gewoon ok. Kortom prima plek waar je niet al te overdreven verwachtingen van moet hebben!
Kees V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
4 /10
Eten
2
Service
4
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Ik heb nog niet eerder zo'n minuscule, smakeloze en liefdeloos gemaakte Rib Eye gegeten. Dit leek nergens op en dat ook verwoord naar de bediening. Geen excuus van de keuken, geen gebaar in de vorm van een kop koffie. Wat een aanfluiting. Niemand zal mij ooit nog zien in het liefdeloze Dauphine !
Sterre V.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
2,5 /10
Eten
2
Service
2
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Zeer slechte bediening! Ik heb me nog nooit zo onwelkom gevoeld in een resaturant. Het eten was ook niet lekker, ik heb het dan ook niet opgegeten. Kortom, het was een zeer onprettige ervaring en ik zal hier zeker niet meer terugkomen.
Linda S.
Meesterproever
(19 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Weer eens geluncht hier. Ik kom er zeker 6 keer per jaar. En nog steeds dezelfde kaart. Lijkt me voor het keukenpersoneel nogal saai. Voor de gasten is het niet heel erg want er is veel keus. Zoals altijd druk en lawaaierig. We zaten aan het raam en dan is het te doen maar ik zou nooit in het midden van deze enorme ruimte willen zitten. Het eten is oké maar niet bijzonder. Ik had een Ceasar salad met een perfect zacht gekookt eitje, mooie vlokken Parmezaan en lekker veel ansjovis. Naar mijn mening iets teveel mayonaise over de sla. Ik kreeg er een miniscuul klein wit broodje bij. Mag wel iets meer voor €11.50. Mijn tafelgenoot had 2 kroketten met brood. Niks mis mee. Dauphine heeft een handige ligging pal naast het Amstel station.
M C.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
2
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Het is niet meer wat het was. Het hoopje smakeloze ravioli zonder ook maar een enkel blaadje rucola of versiering voor 15,50 kon echt niet....
Geert D.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
8
Service
2
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Dauphine was altijd een fijne plek om (ook) 's avonds met zakenrelaties af te spreken. Echter, tot grote verbazing van mijzelf en mijn tafelgenoten is het bij Dauphine sinds kort verboden om in de avond een laptop op tafel te hebben. Kort een aantal slides laten zien, mocht niet. De bediening kwam letterlijk binnen enkele seconden naar onze tafel en sommeerde ons om de laptop direct weg te doen. Volledig doorgeslagen en misplaatst beleid voor een restaurant dat grotendeels op gasten die vanuit een zakelijk karakter komen. Ook nergens gecommuniceerd - voor ons absoluut een reden om niet meer naar Dauphine te gaan.
Jacyntha S.
Meesterproever
(71 recensies)
Gemiddelde cijfer
5,5 /10
Eten
4
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Hier inmiddels 2 keer gedineerd en 1 keer geluncht. Niet per se voor het restaurant dan wel de locatie bij het Amstelstation. Helaas tot 3x toe teleurgesteld. De kaart beloofd veel goeds maar eenmaal op tafel blijkt het eten hier zonder veel liefde bereid. Op de sla bij de ravioli zat nog wat zand. De bediening is vriendelijk maar mede door de omvang van de zaak en het aantal tafels voelt het toch alsof er vooral productie wordt gedraaid.
Jerry S.
Meesterproever
(33 recensies)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
6
Service
6
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Dauphine is in de ochtend 'sort of hotspot' voor ondernemers, ZZP-ers. Dat blijkt uit de laptops, pennen en blocnotes op tafel. Na twee cappuchino's (gewoon) en één thee (ruime keus) direct door naar de lunch ofwel twee kalfskroketten van Holtkamp met brood. De kroketten smaakten naar kroketten: 'what you see is what you get'.

De leuk opgemaakte carpaccio van runderlende met truffelmayonaise was volgens de tafelgenoot lekker.
De prachtige lokatie, de grote diversiteit aan gasten, de enorme ruimte, het hoge plafond, het interieur doen in niets denken aan een doorsnee café-restaurant, integendeel!

Dat is wellicht de reden dat ondanks de gevarieerde kaart de heerlijke ruimte opvallender is dan in dit geval de lunch. Hierdoor blijf je toch wat langer bij Dauphine dan de bedoeling was. En daar is niks mis mee.
Niels K.
Expertproever
(9 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Lekker eten, iets wat beperkt menu.
Groots opgezet met hoog plafond zorgde voor een wat massaal gevoel, maar met wat oude vrienden van de studie was het meer dan prima :-) Voor een romantisch diner zou ik er niet heen gaan.
Jaap V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
2
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Hier gaat wat mis. Dit restaurant was in zijn prijsklasse altijd een prima gelegenheid. Op 17 oktober 2016 was het echter een fabriek van gerechten met schitterende beschrijvingen die zonder enige zichtbare en proefbare liefde bereid werden. Aan een nagerecht hebben we ons niet gewaagd. Een aanfluiting voor Dauphine.
Bediening prima, dat moet gezegd.
TheFork maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren, de prestaties van de sites te meten en de retargeting van advertenties te regelen. Door de site te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie of verander je instellingen.