Brooklyn

NDSM-Plein 30 1033 Amsterdam Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 38
|
31-207220660
7,8 /10
28 recensies

Over het restaurant Brooklyn

Restaurant Brooklyn heeft haar geweldige ambiance en sfeervolle setting volledig te danken aan de geschiedenis van dit unieke stukje van Amsterdam. Waar enkele tientallen jaren geleden nog arbeiders stonden te worstelen met ijzer en koper, worden nu dagelijks heerlijk delicieuze gerechten gesmeed in de authentieke keukens van Restaurant Brooklyn. Het voormalige Restaurant Brooklyn was één van de vele gebouwen die samen de Nederlandse Droogdok en Scheepsbouw Maatschappij (NDSM) vormden, tussen 1894 en 1979.

Restaurant Brooklyn, gevestigd in het monumentale pand de "Smederij" is de plek op de NDSM werf om even te onthaasten en heerlijk te genieten van onze gastvrijheid.
Laat u adviseren door uw gastvrouw/gastheer voor een heerlijk glas wijn of wellicht wel een spannende cocktail. Ook de koks zijn u graag van dienst en maken de heerlijkste verse eigentijdse gerechten. 's Morgens heerlijk wakker worden met een ontbijt, lunchen rond het middaguur of een heerlijk diner bij romantisch kaarslicht. We maken het met veel passie en liefde voor u klaar.

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 38
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 3 gangen, exclusief drank)
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Brooklyn

Hoe kom je er?

  • : Parkeerplaats

Openingstijden

Maandag t/m Zondag 07:00 - 22:00

Services

  • Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Restaurant is af te huren (60 maximum aantal personen.)
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
7,8 /10
Alleen gasten die via TheFork hebben gereserveerd en hun reservering zijn nagekomen, kunnen een recensie plaatsen.
  • 10
    0
  • 9
    8
  • 8
    2
  • 7
    7
  • < 7
    11
Eten
7,6
Service
8,1
Decor
7,8
Prijs-kwaliteit
Precies goed
Geluidsniveau
Rustig
Wachttijd
Kort
26/28 recensies

Jouw recensie over het restaurant Brooklyn

Vanaf 18 februari 2019 kun je alleen een beoordeling schrijven als je via TheFork hebt gereserveerd en in dit restaurant hebt gegeten. De reservering kan gemaakt worden via de TheFork-app, website of via onze partnerwebsites en TheFork reserveringsmodule op de website van het restaurant.
Eva D.
Meesterproever
(17 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
8
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2019
  • Online gereserveerd
Fijne plek om even te lunchen of dineren. Meestal redelijk rustig dus je kunt er prima een gesprek voeren.
Eten is geen haute cuisine maar zeler goed. Bediening altijd super vriendelijk.
Ik spreek hier graag met vrienden of collega's af.
Francie V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
6
Service
4
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2019
  • Online gereserveerd
we hebben zaterdag 30 maart voor de 2e keer gegeten by restaurant Brooklyn, de 1e keer (3maart) was t erg goed, zowel het eten als de bediening waren erg goed,
afg. zaterdag 30 maart dus weer gegeten by Brooklyn omdat het zo goed was bevallen, helaas werden we teleurgesteld, de bediening was slecht, de man die ons bediende was erg onverschillig en bediende ietwat lomp, tegenover de engelstalige man die ons bediende, 3 maart, hy was erg goed.
Het eten viel ook n beetje tegen, oa n entrecote medium die doorbakken was.
Al by al erg jammer omdat t de 1e keer zo goed was.
Jaap K.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
8
Service
8
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2019
  • Online gereserveerd
lijkt op een "keten' interieur, plasticfantasic, erg nep en komt wat geforceerd over. stoelen en banken zitten wel prima
Lia T.
Expertproever
(5 recensies)
Gemiddelde cijfer
3 /10
Eten
2
Service
4
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
  • Online gereserveerd
Vond de lunch kaart niet veelbelovend. Eens maar kom er niet weer. Koffie uit kant en klaar machine niet veel keus broodjes. Bediening spreekt amper Nederlands. Teleurstellend
Joke C.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2018
  • Online gereserveerd
Voor de kleinkinderen werden er pannenkoeken gebakken, omdat de croque monsieur niet mogelijk was. dit hebben we erg gewaardeerd. de verdere broodjes waren ook heerlijk.


We waren al eerder geweest, maar gaan zeker terugkomen.
Het was een goede en gezellige lunch met partner, kinderen en kleinkinderen


Joke Cornelisse
Sjaak L.
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
  • Online gereserveerd
We hebben heerlijk buiten gegeten dus over de inrichting kan ik weinig melden. Bediening is uitstekend, vriendelijk en betrokken. Eten, we aten mosselen en quiche, was voortreffelijk.
Bianca M.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
6
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
  • Online gereserveerd
Restaurant Brooklyn is een fijne gelegenheid, eten op zich prima open keuken, jammer om te zien dat de mensen in de keuken alles met blote handen vast pakken en op de borden leggen, wat betreft de hygiene niet top, ook als ze dan nog eens de handen aan hun kleding afvegen tussendoor.
Prijzen zijn wat aan de hoge kant, een nagerecht voor € 11, is erg veel.
Don H.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
6
Service
6
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
  • Online gereserveerd
Tartaar van zalm: Erg lekker! Mosselen met friet: weinig smaak, enkele gebroken mosselen en een grote kiezel in de pan... De bediening doet enorm zijn best, maar de sfeer is stijf. De ingrediënten van de hamburger werden bij wijze van spreken met de pink aangewezen.
Carlo H.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Afgelopen dinsdag samen met mijn vriendin heerlijk gegeten, fijne atmosfeer en aardig personeel.
Vooral de nagerechten ( panna cotta en de klassieke creme brulee waren een plaatje om te zien maar ze smaakten ook heerlijk.
I V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
Heerlijke biefstuk gegeten op een super leuke plek. Buiten met uitzicht op de voorbij komende cruiseschepen. Complimenten aan de chef.
Marieke1980 .
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Afgelopen weekend op NDSM plein geweest en erg lekker gegeten bij Brooklyn. De asperges zijn zeker aan te raden, ze waren heerlijk! Bediening erg goed, zien niks over het hoofd. Kom hier graag nog eens terug.
fred V.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
De kaart vermeldde asperges classic. Vlg mijn vriendin moet je er dan 7 stuks op je bord ontvangen maar bij Brooklyn waren het er zes. Even overleg met de keuken en het werden er onmiddelijk zeven. We hadden een fles Sauvignion besteld en die werd op ijs naast de tafel gezet maar was niet koud. Ik stelde voor dan maar even te wachten maar het personeel bood onmiddelijk een koude pinot grigio voor het wachten aan. Niet alleen een uitstekende bediening waardoor je je als klant welkom voelt, maar ook 1e klas maal waar we erg van genoten hebben. Een zeer geslaagde ervaring
Christa D.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
4
Service
4
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Brooklyn restaurant zit in de oude smederij van de NDSM. Een prachtige locatie. Het pand is heel smaakvol ingericht en het menu was veelbelovend.
We bestelden een Caesar salad, haring met aardappelsalade en een aspergesoep.
Dat was allemaal erg lekker, hoewel de portie aardappelsalade wel erg klein was.
Als hoofdgerecht bestelden we mosselen en kabeljauw en bleek het tafeltje waaraan we zaten nauwelijks groot genoeg te zijn om alles kwijt te kunnen.
Bij de mosselen werden friet, salade en sausjes geserveerd. De salades waren smakeloos, komkommer en tomaat uitgedroogd. De friet was zacht en de sausjes smaakten alsof ze uit een potje kwamen.
Veel schelpen in de mosselen waren gebroken of zaten nog dicht.
De kabeljauw was wel lekker.
We moesten heel erg lang wachten. Het was duidelijk dat er te weinig ervaren personeel rondliep.
Toen we iets zeiden over de kwaliteit van de friet en de mosselen werd daar niet eens op gereageerd.
Er is ruimte voor veel verbetering. Voor het huidige aanbod is het restaurant gewoon te duur.
Het restaurant kan de belofte op de website zeker niet waarmaken.
Ingrid W.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
5,5 /10
Eten
4
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
  • Online gereserveerd
Eten is zeer matig, alleen de friet is lekker. Tonijn lijkt ontdooit te worden geserveerd. Het geheel heeft een hoog bistro gehalte. En op zondagavond kan je er een kanon afschieten. Inrichting is wel goed gedaan.
Kim K.
Expertproever
(5 recensies)
Gemiddelde cijfer
3,5 /10
Eten
2
Service
4
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
  • Online gereserveerd
Eten was droog (tonijn). Moesten vragen om brood.
Wijn viel tegen. We vroegen om een volle Chardonnay. Maar kregen een lichte frisse wijn.
Wijn op de kaart hadden ze niet. Andere wijn stond niet koud, dus moesten lang wachten.
Ober deed z'n best, maar de service / het eten kon echt beter.
Bert A.
Meesterproever
(11 recensies)
Gemiddelde cijfer
5,5 /10
Eten
6
Service
2
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Niet in het Restaurant gegeten, wel gereserveerd voor twee personen waarbij je verplicht bent én telefoonnummer én e-mailadres op te geven. Bij aankomst bleek het restaurant gesloten terwijl je op de website voor die dag (zondag) gewoon kunt reserveren. Ze zeggen ook de hele week open te zijn. Dat doe ik dus niet nog een keer. Was bedoeld om te kijken of de lokatie geschikt zou zijn voor een feest met eten. Nou, niet als ze je voor niets laten komen. Heb ook geen mail van ze ontvangen...
sergionl89 .
Meesterproever
(15 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
8
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Heerlijk gegeten afgelopen zaterdag. Het was wat druk, dus moest iets langer op het eten wachten, maar dat was oké. Verder was de sfeer goed, en de uitstraling van het restaurant erg netjes en hip. Ik zou hier zelf vaker komen eten en zou het anderen ook aanraden als je eens een gezellig avondje wil hebben met lekker eten.
Els D.
Meesterproever
(13 recensies)
Gemiddelde cijfer
5,8 /10
Eten
4
Service
8
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Vooraf een gedeeld voorgerecht , een Vitello Tonato, oké, kan beter, maar wel lekker genoeg en verdeeld over twee bordjes!
Beiden hetzelfde hoofdgerecht, een enorme visburger, te flauw, weinig kruiden en smaak, te hard gebakken op een ciabatta broodje met een onbestemd smeerseltje, een asperge en bovenop een plakje augurk. Met frites (niet zelfgemaakt) en zonder verdere groente... daarom een salade besteld.
Maar wat echt niet kan is dat het geheel werd vergezeld door een klein bakje mayonaise en ketchup... Zeer teleurstellend dus, wel een heel aardig meisje in de bediening.... dus verder niet te veel geklaagd. De prijs van de burger valt mee. De wijn is lekker, maar voor 5.50 per glas niet gering.
Ik zal dit restaurant dus niet echt iemand aanraden.
Restaurant
Geachte Elsduurland.
Wij willen u graag bedanken voor uw review.
Wat ontzettend jammer dat onze Brooklyn fishburger u niet goed is bevallen bij u beiden. Bij het bedenken van de menukaart hebben wij bewust over een aantal zaken nagedacht zoals de sauzen die bij de frites geserveerd worden. Deze houden wij bewust minimaal om zo overbodige verspilling tegen te gaan. Wij zijn dan des al niet te min altijd bereid om kosteloos meer saus naar wens bij te serveren. Heeft u nog verdere verbeterpunten betreft hetgeen wat u heeft beschreven over visburger en de Vitello Tonato?
Wij gaan uw review bespreken met het team om hier in de toekomst rekening mee te houden.
Graag wil ik u ondanks uw mindere ervaring attenderen op het feit dat wij begin augustus weer een geheel nieuwe lunch en diner kaart krijgen. De visburger krijgt een complete metamorfose en zal volgens een ander receptuur bereid worden. Volg ons op de bekende social media kanalen om hiervan op de hoogte te blijven.

Wij hopen dan ook dat wij u in de toekomst nogmaals mogen verwelkomen en mogen verblijden met een heerlijke gebakken visburger, frites en voldoende saus daarbij.
Met een gastvrije groet,

Richard (assistent restaurantmanager)
Leonie B.
Expertproever
(6 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
9
Service
9
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Samen met mijn vriend heb ik hier gegeten in April. We hadden Amsterdam Noord en de NDSM werf nooit eerder aangedaan voor een avondje uit, maar dat is zeker een aanrader!

Met de pont ben je binnen 15 minuten van Amsterdam Centraal op de NDSM werf. Hier zijn een aantal eet- en uitgaansgelegenheden en veel artistieke en industriële invloeden. Naast de graffiti, art, oude scheepsloodsen en kranen komen er steeds meer hippe creatieve bedrijven en goede horeca.

Wij besloten te dineren bij het Brooklyn Restaurant in het DoubleTree hotel. Een warm welkom in een sfeervol ingericht restaurant, veel hout, natuurlijke kleuren en speelse printjes.
De menukaart is divers en niet te groot. Keuze uit de echte smaakmakers zoals eendenborst, gamba's, lam, entrecote, burgers, zalm en ook prima vegetarische opties.
Ik had de eendenborst (voorgerecht) en mijn vriend had met gamba gevulde kippenborst. De gerechten zagen er heerlijk uit de de smaken en structuren waren goed in balans. Heerlijk gegeten!
We zijn geen grote eters, dus met een heerlijk kopje koffie na (inclusief bonbons) waren wij voldaan. Top-service, eten en locatie!

Restaurant
Geachte Mevrouw Leonizzle.
Bedankt voor uw review.
Wat geweldig dat u het zo ontzettend naar uw zin heeft gehad tijdens dat u te gast ben geweest bij ons in het Restaurant.
Wij hopen u dan ook weer spoedig te mogen verwelkomen.

Met een gastvrije groet,

Richard (assistent restaurantmanager)
Stan O.
Meesterproever
(102 recensies)
Gemiddelde cijfer
4,5 /10
Eten
4
Service
2
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Wat een drama, en zeker voor een luxe hotel/restaurant dat in de lijst van Hilton prijkt.

Om met het goede nieuws te beginnen; Het decor is nieuw, luxe en vooral hip en divers. Genoeg te zien en leuk aangekleed. Fijne zithoeken en nette tafels, en overal wat te zien. Helaas was dat het enige goede nieuws.

Toen mijn vrienden reeds drie kwartier zaten te wachten op hun eerste gang van het verplichte Paasmenu (iets anders, of deelkeuze was ab-so-luut niet mogelijk), kwam ik pas binnen. Na vele malen wenken en wachten werd mij duidelijk gemaakt dat ik niet meer mee mocht doen. Iets te drinken werd me ook niet gevraagd.
Tijdens hun hoofdgerecht (ik mocht na meermaals vragen toch meedoen) kreeg ik geen bestek, zaten er continu vliegen overal op, en kregen we (na vragen) peper en zout in een HEMA-stelletje (bruin poeder en fijn keukenzout).
De wijnen werden niet aan tafel ingeschonken en de borden werden een ons uitgereikt (niet neergezet)!
Gelukkig kregen we een drankje van t huis, omdat we enkele malen zo bizar lang moesten wachten op alle gangen etc (en de tent was absoluut niet druk).

Het voorgerecht was een flauwe lauwe pompoensoep.
Het hoofdgerecht van de lunch was of enkele miniquiches (3 losse hapjes en een kluit sla), of 3 witte stokbroodjes (zogenaamd bruschetta) met respectievelijk zalm (verder niets), Parmaham (die naar haring smaakte), en een met gesnipperde tomaat en ui (?!).

Zelfs het afrekenen is dan lastig, en we gaan na uren dineren met enkele kleine simpele of zelfs vieze hapjes in de buiken, met de staart tussen de benen weg, om nooit meer terug te komen.
Zonde, van zo'n leuke plek en decor, maar de rest is hier een drama (bij alle bediening).
Restaurant
Beste Stanamsterdam.

Ten eerste bedankt voor uw review!
Wij betreuren het ontzettend dat u niet heeft genoten van ons speciaal samengestelde menu voor de paasdagen en dat de service niet zo is geweest als dat u zou verwachten. Onze oprechte excuses hiervoor.
Wij vinden het dan ook erg jammer dat u tijdens uw verblijf niks over het eten heeft gemeld aan ons. Wanneer u dit ter plekke had aangegeven hadden wij u een oplossing of een alternatief kunnen bieden.
Betreft de vliegjes die uw verblijf onprettig hebben gemaakt is helaas een bekend probleem bij ons en wij zijn hier dan volop mee bezig om hier vanaf te komen.
Wij hebben uw review intern besproken en gaan hier actief mee aan de slag.

Wij zijn deze week gestart met een volledig nieuwe menukaart voor zowel de lunch als diner. Daarom nodig ik u graag nog eens uit in ons restaurant om van onze nieuwe gerechten te komen genieten die met verse, eerlijke ingrediënten en veel passie en liefde zijn bereid.

Graag zou ik u dan ook willen vragen om contact met ons op te nemen via het e-mail adres info@restaurantbrooklyn-amsterdam.nl zodat wij dit voorval samen met u verder kunnen bespreken.

Nogmaals onze excuses en veel dank voor uw bericht zodat wij hierop actie kunnen ondernemen.
Wij hopen u dan ook in de nabije toekomst weer als gast te mogen verwelkomen in ons restaurant.

Met vriendelijke groeten,

Richard (Assistent Restaurant Manager)

Reactie van proever:

Een nette reactie op mijn kritische recensie, waarvoor dank.
Ook was het zoals gezegd netjes dat ons keurig een drankje aangeboden werd.
Aangezien het onze eerste ervaring was met het restaurant, zullen we als we in de gelegenheid zijn het restaurant nogmaals bezoeken, en hopen op een gelukkiger samenloop van omstandigheden.
  • 1
  • 2
TheFork maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren, de prestaties van de sites te meten en de retargeting van advertenties te regelen. Door de site te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie of verander je instellingen.