Over het restaurant Bistro Karel 5

Casual classic

Een sfeervolle authentieke bistro met lunch, diner en borrelkaart. Beleef de unieke open kloosterkeuken, de seizoensproducten uit eigen regio, klassieke basisrecepten met een creatieve twist, een verrassende internationale wijnkaart, een populaire kwaliteitskeuken zowel onder locals als visitors, een informele sfeer, dagmenu’s en à la carte mogelijkheden, zowel business als private lunches en diners en een ruim terras tussen de peer- en appelbomen.

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 35
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 3 gangen, exclusief drank)

Drankprijzen

  • € 2,5
    Halve fles mineraalwater
  • € 6
    Fles mineraalwater
  • € 4,75
    Glas wijn
  • € 26,5
    Fles wijn
  • € 11,75
    Glas champagne
  • € 68
    Fles champagne
  • € 3
    Koffie
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Bistro Karel 5

Hoe kom je er?

  • Openbaar vervoer
    Op loopafstand van Utrecht Centraal Station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag 08:30 - 22:30
- Lunch vanaf 11:30
- Diner vanaf 17:30
- High Tea 14:00 - 16:00
Zaterdag en zondag 09:00 - 22:30
- Lunch vanaf 11:30
- Diner vanaf 17:30
- High Tea 14:00 - 16:00

Services

Fantastisch
8,6 /10
Alleen gasten die via TheFork hebben gereserveerd en hun reservering zijn nagekomen, kunnen een recensie plaatsen.
  • 10
    22
  • 9
    45
  • 8
    63
  • 7
    20
  • < 7
    23
Eten
8,9
Service
8,3
Decor
8,3
Prijs-kwaliteit
Precies goed
Geluidsniveau
Precies goed
Wachttijd
Kort
142/173 recensies

Jouw recensie over het restaurant Bistro Karel 5

Vanaf 18 februari 2019 kun je alleen een beoordeling schrijven als je via TheFork hebt gereserveerd en in dit restaurant hebt gegeten. De reservering kan gemaakt worden via de TheFork-app, website of via onze partnerwebsites en TheFork reserveringsmodule op de website van het restaurant.
Paul R.
Expertproever
(6 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2019
  • Online gereserveerd
Iets beperkte lunchkaart. Tamelijk hoog prijsniveau. Goede kwaliteit. Enkele slordigheden in de bediening. Slechte espresso.
Bas V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2019
  • Online gereserveerd
Heerlijke lunch. Perfecte ambiance en top service van Marieke.
Regine H.
Expertproever
(7 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2019
  • Online gereserveerd
Heerlijk gegeten
Niet goedkoop
Andre M.
Meesterproever
(18 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2019
  • Online gereserveerd
Het is mijn 5de keer dat ik hier heb gegeten. De locatie is natuurlijk top, de bediening en de service uitgesproken vriendelijk. Een beetje teleurgesteld was ik door de kwaliteit van het eten. Het is nog steeds goed maar de laatste keren was ik erg onder de indruk en dat had ik deze keer een stukje minder. Al in al was het wel een geslaagde avond met een goed diner.
Jean-Paul D.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
6
Service
6
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2019
  • Online gereserveerd
Gerechten redelijk van smaak, maar in het verleden wat het echt veel beter en smaakvoller. Bediening weet bij elk gerecht niet goed wat er op de borden ligt, komt amateuristisch over. Voor een rekening van 300 euro met 4 personen had ik er meer van verwacht (en was het in het verleden ook gewoon goed hier).
Nils K.
Meesterproever
(38 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
10
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2019
  • Online gereserveerd
Eten was prima, maar wel bizar dat je bij toch al niet zo’n goedkoop restaurant ook nog 15 euro voor parkeren moet betalen, zeker daar de parkeerplaats half leeg was. Beetje jammer...
Marcel H.
Meesterproever
(13 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2019
  • Online gereserveerd
Heerlijk eten met eerlijke ingredienten.
Ivo R.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2019
Wij hebben voor een groep van acht volwassenen en twee kinderen en high tea gereserveerd en genoten. De locatie is schitterend, maar de akoestiek in de ruimte is zeer slecht, waardoor een gesprek bijna niet mogelijk is. Ook de service en bediening is matig. In het eerste uur was slechts één klein gerechtje geserveerd. We moesten meermaals vragen waar het fruit bleef dat we vooraf telefonisch voor de kleine kinderen hadden besteld. Gelukkig kregen zij wel een kleurplaat, maar het lange wachten was desondanks wat teveel voor de volwassenen, maar zeker ook voor de kinderen. Het personeel kwam niet met excuses, maar met het excuus dat het druk was voor hen.
Bij een high tea verwacht je bovendien voldoende thee, maar het waren twee kleine potjes voor acht personen, waarbij je actief moet vragen om bijvullen. Koffie zit niet in het arrangement, dat op zichzelf al best prijzig is. De kleine gerechtjes zijn wel smaakvol bereid. Omdat wij aansluitend nog een andere activiteit hadden geboekt en maximaal tweeënhalf uur tijd hadden uitgetrokken voor de high tea, zaten we door de trage bediening en het aansporen tot spoed op hete kolen, wat het genieten toch wat teniet doet. Geen aanrader.
K. G.
Meesterproever
(10 recensies)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
6
Service
8
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Wij hebben hier gegeten met twee personen op 2e kerstdag. Zo'n 7 jaar geleden zijn wij hier voor het laatst geweest bij het restaurant van Karel V (toen het nog een ster had). Het pand is geweldig en het parkeren was vandaag gratis, wat erg prettig was. Je zet je auto zo voor de deur en dat is toch uniek in Utrecht centrum. De amuse was een gado gado met kwarteleitje. Het zag er leuk uit en smaakte ook goed. Daarna begon het 5-gangen kerstmenu. Helaas viel het tweede gerecht tegen. De pasta was krokant in plaats van al dente. Het leek alsof deze nogmaals opgewarmd was. Het hoofdgerecht was tournedos. Qua smaak erg goed, wel wat rood en erg oncharmant gesneden in twee grote dikke plakken. Daar had ook best een steakmes bij gemogen. Het tussengerecht, dessert en de begeleidende wijnen waren goed. Weinig op aan te merken. Bij de koffie kregen we alleen een koekje. Ik vind dat daar friandises bij horen. Zeker gezien de prijs van de totale rekening. Dat is echt uit verhouding als je het mij vraagt. We zijn bij een sterrenrestaurant hetzelfde kwijt en dat is wel echt een paar gradaties beter en verfijnder qua smaak. Daarnaast staan de tafels erg dicht op elkaar. Ik hoef niet zo nodig de gesprekken te horen van een overjarige leidinggevende met zijn jongere speeltje. Ik quote: de enige twee pluspunten aan deze avond zijn je borsten. Kan het restaurant natuurlijk niets mee, maar wij ook niet.
Dorien R.
Expertproever
(7 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
  • Online gereserveerd
Als je in Utrecht heerlijk wilt lunchen is dit het juiste adres????
Jeroen D.
Meesterproever
(149 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2018
  • Online gereserveerd
Met 3 personen gegeten. 3 x marketenster menu. 1 x met wijn. Voortreffelijk gegeten en gedronken. Perfecte bediening. Prima tafeltje. Acoustiek wat rumoerig. Zeker aan te bevelen.
Jan R.
Expertproever
(6 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
  • Online gereserveerd
Uitstekende keuken, zeer goede service, mooi interieur, prima en gratis parkeergelegenheid.
Martijn J.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
10
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
  • Online gereserveerd
Super lekker voor- en tussengerecht. Hoofdgerecht was te veel en niet heel bijzonder. Akoestiek is slecht wat de sfeer wat minder maakt.
Christina V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
3,5 /10
Eten
2
Service
6
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2018
Deze slechte cijfers heeft de Bistro puur te danken aan de slechte prijs/kwaliteit verhouding. De service was redelijk, er waren schoonheidsfoutjes die ik met de prijzen niet vind kunnen. (Wijn komt pas na het voorgerecht, ik bestelde koffie bij het dessert maar deze kwam veel eerder, koffie was al op voordat dessert kwam). Voorgerecht was redelijk, hoofdgerecht was oke, dessert was ook oke. Qua prijs kwaliteit was het ronduit slecht. Het hoofdgerecht was op het bord gelegd zonder enige opmaak. Dessert waren drie bakjes ijs met wat crumble.
De kers op de taart was uiteindelijk dat dit hotel/restaurant 11 euro vroeg voor het parkeren. Dat er betaald moet worden voor parkeren is prima, helemaal in een stad als Utrecht. Maar dit restaurant maakt onderscheid in de type gast. Dit is namelijk een hotel met twee restaurants. Het ene restaurant is van hogere klasse dan de andere. Wij aten in het "mindere" restaurant en moesten daarom betalen. Als je in het betere restaurant eet hoef je dus niet te betalen. Dit is pure klassescheiding. Belachelijk, en voor mij een reden om niet meer te komen. Terwijl wij in het "mindere" restaurant" nog steeds een rekening hadden van € 140,- hadden voor 2 personen. Laat iedereen betalen of laat niemand betalen.
Hilde L.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
  • Online gereserveerd
De bediening was super vriendelijk en alles was zalig lekker.
Gerlinde S.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
  • Online gereserveerd
Heerlijk gegeten, goede service en hele fijne entourage. Wij komen hier graag weer
Ineke V.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
  • Online gereserveerd
Erg lekker gegeten in een prachtige ambiance
Marry V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
  • Online gereserveerd
We hebben heerlijk en smaakvol gegeten en de bediening was vriendelijk.
Jos S.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
10
Service
4
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
  • Online gereserveerd
Vandaag gewoon ronduit slechte bediening, wegkijken of zeggen ik kom er aan maar niet komen. Lang wachten en continu aansturen op bediening en vervolg van het volgende gerecht. Kwaliteit erg goed maar bediening ver beneden peil. Voor een zakenlunch ga ik hier niet terug komen
Pauline V.
Expertproever
(6 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
6
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
  • Online gereserveerd
Het zijn kleine dingen maar voor mij wel belangrijk: een reservering die niet door was gekomen, verkeerde wijn inschenken, zonder humor, plakkerig bestek, hele lekkere zeebaarstartaar maar dan een pindasaus erbij: een slechte kombinatie, vies komkommerijs. Goede Haring maar dan lardo verwarmd erop, wat de haring gaart, jammer. Ribeye prima, dessert; veel te zoete crumble!!
Pretentieus gebracht maar kan dat niet waarmaken
TheFork maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren, de prestaties van de sites te meten en de retargeting van advertenties te regelen. Door de site te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie of verander je instellingen.